اخبار

تلاش برای احیای معافیت مالیاتی در مناطق آزاد

بسپار / ایران پلیمر مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، گفت: معافیت مالیاتی، یکی از ویژگی‌های اصلی مناطق آزاد است.

سعید محمد شامگاه سه شنبه ۲۴ اسفندماه در دیدار با شهروندان خرمشهری که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن بیان اینکه به دنبال آن هستیم که معافیت در مناطق آزاد احیا شود، اظهار کرد: در صورت احیای این امر، رونق تولید و صادرات در مناطق آزاد ایجاد خواهد شد.

به نقل از سازمان منطقه آزاد اروند، وی تصریح کرد: متاسفانه رفع معافیت مالیاتی در مناطق آزاد صورت نگرفته و قوانین مناطق آزاد متاثر از دیگر قوانین است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین از فعال کردن گروه‌های جهادی در مناطق آزاد کشور برای حمایت از طرح‌های عمرانی خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز برای مناطق آزاد، رونق تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات، اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی سرزمین اصلی را ترسیم کرده‌اند.

محمد، سرمایه‌گذاران و نیروهای جوان مستعد منطقه آزاد اروند را سرمایه‌های ارزشمند برای کشور توصیف کرد و گفت: این جوانان پرانرژی برغم کاستی‌ها و سو مدیریت دستگاه‌های دولتی همچنان چرخ تولید را فعال نگه داشته‌اند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: چشم انداز ما خدمت به مردم است اما نبود حکمرانی واحد در منطقه آزاد اروند و عدم واریز مستقیم بودجه وزارت‌خانه‌ها به منطقه آزاد مشکلاتی را پدید آورده است.

وی گفت: خرمشهر و آبادان از مناطق کم برخوردار کشور هستند و باید مشکلات آن‌ها را رفع کرد.

محمد افزود: اینکه این منطقه به عنوان منطقه آزاد اعلام شد به این دلیل بود که یک جهشی در زندگی مردم اتفاق بیفتد اما مضرات منطقه آزاد برای آبادان و خرمشهر ایجاد شد و مردم مزیتی را احساس نکردند.

وی بیان کرد: با برنامه‌های تبیین شده در آینده تحولات خوبی را در منطقه شاهد خواهیم بود و این اهداف را دنبال می‌کنیم.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا