اخبار

تقویت و توسعه پتروشیمی‌ها و تکمیل زنجیره ارزش آن ضرورتی غیرقابل انکار است

بسپار/ایران پلیمر عضو کمیسیون انرژی مجلس بر ضرورت عبور از خام فروشی از طریق تولید محصولات پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش آن تاکید و خواستار آن شد.

به گزارش نیپنا؛ سیدموسی موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره بر ضرورت عبور از خام‌فروشی و افزایش تولید محصولات پتروشیمی، گفت: از آنجا که تمام هم و غم ما در حوزه نفتی جلوگیری از خام‌فروشی است، از این رو تقویت و توسعه پتروشیمی‌ها و تکمیل زنجیره ارزش آن ضرورتی غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه ایجاد تنوع در تولید محصولات پتروشیمی، افزون بر ارزآوری، صادرات و ایجاد ارزش‌افزوده، برای جوانان اشتغال‌زایی بسیار بالایی به‌دنبال دارد، افزود: تمرکز ارزش‌افزوده بر صنایع پایین‌دستی است، بنابراین اگر بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خود را روی صنایع پایین‌دستی بگذاریم بیشترین عایدی نصیب کشور می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نمی‌توان نقش پتروشیمی‌ها را در شرایط تحریمی کنونی همسو با درآمدزایی و ارزآوری برای کشور منکر شد و می‌توان گفت پتروشیمی‌ها به‌عنوان یکی از اقلام مهم صادراتی در شرایط تحریمی به داد کشور رسیده‌اند، هرچند در شرایط کنونی فروش و صادرات نفت نیز به‌خوبی پیش می‌رود و در این مدت نیز رکوردهای خوبی در فروش نفت داشته‌ایم.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا