اخبار

تقدیر از صادرکنندگان برتر شهرک های صنعتی استان تهران/ صادرات ۱۷۵ میلیون دلاری صنایع کوچک تهران در نیمه نخست ۱۴۰۰

بسپار/ ایران پلیمر معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان تهران از رشد سه برابری صادرات در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این بازه زمانی ۱۷۵ میلیون دلار صادرات در بخش فرآورده های غیرنفتی و صنایع کوچک داشتیم.

معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان تهران از رشد سه برابری صادرات در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این بازه زمانی ۱۷۵ میلیون دلار صادرات در بخش فرآورده های غیرنفتی و صنایع کوچک داشتیم.

به گزارش روابط عمومي شهرك هاي صنعتي تهران، سیدایمان حیاتی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از واحدهای برتر صادراتی صنایع کوچک و متوسط شهرک های صنعتی استان تهران با ارائه این آمار، افزود: این در حالی است که کل صادرات سال گذشته ما در بخش صنایع کوچک ۱۹۵ میلیون دلار بود.

وی تصریح کرد: صادرات غیرنفتی را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده و پیگیری می کنیم.

حیاتی ادامه داد: بازار هدف صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان تهران و صنایع غیرنفتی بیشتر بر کشورهای همسایه به ویژه عراق، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس متمرکز شده است.

وی یادآور شد: از ۶ هزار واحد بهره برداری استان تهران حدود ۳۰۰ واحد صادراتی است.

حیاتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در راستای تحقق شاخص های صنایع کوچک چندین برنامه و شاخص را پیگیری و عملی کرده ایم، گفت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده ۶۰ مورد بسته حمایتی برای شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این بسته های حمایتی از ۲ میلیون تومان در سنوات قبل با هدف حمایت از شهرک های صنعتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومي، همایش تجلیل از واحدهای برتر صادراتی صنایع کوچک و متوسط شهرک های صنعتی استان تهران با حضور قربانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، پرنیان مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران، صدری رئیس هیات امناء خانه صمت ایران، عیدیان قائم مقام اتاق صنایع و بازرگانی استان تهران جمعی از تولید کنندگان شهرک های صنعتی استان تهران در هتل اسپیناس پالاس پایتخت برگزارو از صاحبان ۱۰ واحد برتر در صادرات و ۱۵۰ کارآفرین تجلیل شد.

در میان منتخبین نام چند واحد صنایع پلیمر از جمله: شمس پلاست طب، پریما پلاستیک و همیشه نوبهار پرشین به چشم می خورد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا