اخبار

تقاضا برای فیلم‌های PE و PP افزایش می یابد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، به گزارش Platts، تقاضای جهانی فیلم‌ و ورقه پلی‌اتیلنی با نرخ رشد متوسط سالانه 5 درصد طی پنج سال آینده افزایش خواهد یافت. این در حالی است که تقاضای فیلم و ورقه پلی‌پروپیلنی با نرخ رشد متوسط 5/5 درصد در همین دوره افزایش خواهد یافت.

تقاضای جهانی PE در سال 2015 در حدود 84 میلیون تن تخمین زده شد. در این بین، بخش فیلم و ورقه پلی‌اتیلنی بیش از نصف این بازار، یعنی حدود 51 درصد، را بخود اختصاص داد. پس از آن بخش قالب‌گیری تزریقی با 13 درصد، بخش قالب‌گیری دمشی با 12 درصد، بخش لوله با 7 درصد و سایر کاربردها با 17 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

تقاضای جهانی پلی‌پروپیلن از نظر حجم تقاضا نسبت به پلی‌اتیلن کمتر برآورد شد. بطوریکه، در سال 2015 در حدود 59 میلیون تن در بخش‌های مختلف به مصرف رسید. بخش قالب‌گیری تزریقی در این میان با 34 درصد بیشترین سهم را بخود اختصاص داد. پس از آن بخش فیلم و ورقه با 24 درصد، بخش رافیا (raffia) با 18 درصد، بخش لیف با 14درصد، بخش لوله با 3 درصد و سایر کاربردها با 7 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

کاربردهای اصلی فیلم و ورقه PE و PP در بسته‌بندی‌های منعطف بوده که بازار جهانی آن در حدود 85 میلیارد دلار در سال 2015 تخمین زده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا