اخبار

بسته سیاستی برگشت ارز صادراتی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصویب شد

بسپار / ایران پلیمر دویست و چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در حالی امروز به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که در آن، پس از گزارش اجرای مصوبه 177 ستاد اقتصادی دولت در راستای سیاست های ارزی و تجاری، پیشنهادهای وزارت صنعت، معدن و تجارت که با اخذ نظر صادرکنندگان و اتاق بازرگانی تهیه شده است، مطرح شد و با هدف تسهیل تجاری، تشویق صادرات و رفع موانع تولیدکنندگان در واردات مواد اولیه قطعات مورد نیاز به عنوان ادامه مصوبه قبلی به تصویب رسید.

پیش از این نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و دستگاههای عضو کمیته اقدام ارزی، در جلسات مداوم، بسته پیشنهادی 13 بندی را جهت تصویب به کمیته ماده 2 ارایه کرده بودند که متاسفانه در سال 1399 به تصویب نرسید.

اکنون ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پیش نویس این بسته سیاستی را که بازگشت ارز صادراتی و تسهیل واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید که بر مبنای تامین ارز مورد نیاز واردات از محل ارز صادراتی تدوین شده، به تصویب رسانده است.

این پیشنهادات بخش خصوصی که در کمیته اقدام ارزی به تصویب رسیده، در تکمیل ابلاغیه 177 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که در آبان ماه امسال از سوی محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور صادر شده بود، تدوین و تنظیم گردیده است.

 

 اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا