اخبار

تشکیک در وام دهی به بنگاه های راکد/ وزارت صنعت اسامی بنگاه‌ها را منتشر کند

ّبسپار می نویسد، تسهیلات دهی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت بنگاه‌های راکد در حال انجام است اما به گفته رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران آمار دقیقی از بنگاه‌های تسهیلات گیرنده ارائه نشده است.


مهدی پورقاضی گفت: آمار یکسانی از سوی سازمان‌های درگیر در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی منتشر نشده است. آمار وزارت صنعت از بانک‌ها، بانک مرکزی و فعالان اقتصادی متفاوت است. برای مثال سازمان‌ها ادعا می‌کنند که در استان تهران 500 تا 600 واحد تسهیلات دریافت کردند اما در فضای صنعت این تسهیلات گیرندگان را نمی‌بینیم.

پورقاضی گفت: برای شفافیت بیشتر در این کار در جلسه اخیر هیئت نمایندگان اتاق تهران قرار بر این شد که از وزارت صنعت درخواست کنیم اسامی بنگاه‌هایی که تاکنون تسهیلات دریافت کردند را روی پورتال این وزارت خانه منتشر کنند. سؤال مهم این است که تسهیلات پرداختی وزارت خانه توسط چه بنگاه‌هایی دریافت شده است و انتشار اسامی به شفافیت بیشتر می‌انجامد.  

پورقاضی درباره نزول رتبه ایران در گزارش بانک جهانی از فضای کسب‌وکار کشورها گفت: روند بهبود فضای کسب‌وکار در ایران بسیار کند است. حرکت‌های مثبتی برای بهبود فضای کسب‌وکار در ایران انجام‌شده است اما کشورهای دیگر سریع‌تر از ما حرکت می‌کنند در نتیجه رتبه ایران در گزارش اخیر بانک جهانی بدتر شده است. ما باید اصلاح ساختار نظام اقتصادی را با سرعت بیشتری دنبال کنیم در غیر این صورت در سال‌های آینده هم به جایگاه بهتری نمی‌رسیم.  

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات دهی به بهبود فضای کسب‌وکار کمک نمی‌کند گفت: بهبود فضای کسب‌وکار با بهبود سیستم‌های پاسخگویی به بنگاه‌ها از مرحله ثبت تا تهیه زمین و یا تعامل با سازمان‌های مالیات و تأمین اجتماعی ممکن است. مسئله کسب‌وکار ایران در حال حاضر تنها پول و سرمایه نیست. کشورهای دیگری در دنیا از ما رتبه بهتر اما وضعیت اقتصادی بدتری دارند. مسئله اصلی این است که چقدر یک کسب‌وکار در ایران سریع و راحت راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند.


منبع: سایت خبری اتاق تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا