اخبار

جزییات اصلاح مفاد قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران

بسپار/ایران پلیمربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ فریدون عطایی در مورد اصلاح مفاد قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر اظهار داشت: در جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود کسب و کار در مورد تسهیل استقرار و توسعه واحدهای صنعتی یا معدنی در محدود شعاع ۱۲۰ کیلومتر نکات مهمی مطرح شد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای که در این زمینه به امضای وزیر صمت و رئیس محیط زیست کشور رسیده نیاز به مصوبه هیئت دولت  داشت. با توجه به طولانی شدن این فرآیند و با توجه به اختیاراتی که هیئت مقررات زدایی دارد بعضا می تواند بعضی موارد را تصویب، ابلاغ و به مرحله اجرا درآورد و بعضی دیگر اگر در کمیته تخصصی و در صحن اصلی هیئت مقررات زدایی به تصویب برسد برابر قانون ظرف ۴۵ روز باید در هیئت دولت بررسی شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران بیان کرد: به استناد این موضوع و پیشنهادات استانداری تهران و پیشنهادات صمت و محیط زیست استان؛ این موضوع در کمیته تخصصی هئیت مقررات زدایی تصویب شد تا صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج شهرک های صنعتی تا حداقل دو برابر ظرفیت در زنجیره تولید در عرصه و عیان موجود با رعایت استانداردهای زیست محیطی بلامانع باشد که مستقیما تصویب شد و اگر در صحن علنی به تصویب برسد ابلاغ خواهد شد که قطعا این موضوع اتفاق می افتد.

عطایی سپس گفت: بند دیگر که به هیئت دولت ارسال می شود عبارتند از احداث واحد جدید تولیدی در شهرک ها از جمله در ۱۷ شهرک صنعتی دولتی و ۱۰ شهرک های صنعتی غیردولتی استان که سازمان محیط زیست مکلف شده به استعلام های احداث و توسعه واحدهای صنعتی ظرف ۱۰ روز پاسخ دهد اما در مورد توسعه ظرف ۲۰ روز اظهار نظر کند و اگر در این مدت پاسخ نداد به معنای موافقت تلقی شده و بلامانع است که از اختیارات هیئت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت موظف است نسبت به بررسی، ساماندهی و ابطال گواهی فعالیت صنعتی، کارت های شناسایی و پروانه های بهره برداری اقدام و گزارش را به صورت ۶ ماهه به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کند که به چرخه فعالیت و ابطال واحدهایی که قادر به فعالیت نیستند کمک می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا