اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تست سریع تشخیص ویروس COVID-19 با استفاده از گرافن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر Grapheal، یکی از اعضای شرکت Graphene Flagship است که با سرمایه ­ای بالغ بر 1.9 میلیون یورو تلاش می­ کند یک روش تست سریع و دیجیتالی را برای تشخیص بیماری COVID-19 با استفاده از گرافن ایجاد کند. حساسیت دستگاهی که توسط این شرکت ساخته شده است به قدری است که می­تواند ویروس را در نمونه­ ی بزاق شناسایی کند. این روش می ­تواند فرایند تست، نمایش سریع نتیجه و نظارت بر بیماری را تسریع کند. حساسیت گرافن به آنتی ­بادی­ های SARS-CoV-2، به دستگاه TestNPass امکان تشخیص بیماری در کمتر از 5دقیقه را می ­دهد. این دستگاه ساخت شرکت Grapheal است.

Vincent Bouchiat، مدیرعامل شرکت Grapheal در این باره بیان می­ کند، سادگی فناوری دستگاه TestNPass می ­تواند میزان مراقبت را افزایش دهد. این تست دیجیتالی وجود ویروس کرونا را بدون تجهیزات دیگری و فقط با گوشی هوشمند و یا NFC نشان می­ دهد. به علاوه اینبخش از حسگر می­تواند حدا شده و تمیز شود و به عنوان یک RFID برای دسترسی به مناطق کنترل شده استفاده شود.

TestNPass در یک مرکز درمانی در بیمارستان دانشگاهی Grenbole فرانسه و با استفاده از نمونه­های واقعی مورد آزمون قرار گرفته است. در ماه­های آینده آزمایش­های بیشتری بر روی گروه بزرگتری از بیماران انجام خواهد گرفت تا میزان دقت و بازدهی این دستگاه بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. اگر آزمایش­های کلینیکی موفقیت آمیز باشند، این دستگاه تا آخر سال جاری به تولید انبوه می­ رسد. حسگرهای زیستی بر پایه ­ی گرافن در سال­های اخیر سرمایه­ ی زیادی را به خود جذب کرده ­اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا