اخبار

تخفیف 85 درصدی بندر چابهار برای کانتینرهای صادراتی

بسپار می نویسد، مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان از تخفیف ۸۵ درصدی انبارداری کانیتنرهای صادراتی و ۳۰درصدی در هزینه باربری و انبارداری کالاهای غیرکانتینری خبرداد و گفت: ظرفیت بندر چابهار به ۱۵میلیون تن می‌رسد.


بهروز آقایی گفت: در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری دو بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار، ٥ میلیون تن است که با تکمیل فاز اول طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، این رقم به ١٥میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: پیش‌بینی می‌شود با اتمام فاز اول بندر شهیدبهشتی، میزان بهره‌برداری تا ۲۰ میلیون تن هم امکان‌پذیر باشد.

وی درباره موقعیت راهبردی و منحصر به فرد بندر شهیدبهشتی چابهار، گفت: این بندر می‌تواند در توسعه محور شرق و ایجاد موقعیت‌های ترانزیتی برای کشور نقشی کلیدی ایفا کند؛ زیرا تنها بندر اقیانوسی کشور است که امکان پهلوگیری بزرگترین کشتی‌های تجاری را فراهم می‌کند.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بندر چابهار ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد فعالیت‌های ترانزیتی، صادرات و تبادلات تجاری بین کشورهای CIS، افغانستان، شرق آفریقا،  حوزه دریای عمان و خلیج‌فارس دارد.

آقایی تصریح کرد: بندر چابهار نزدیکترین منطقه به آبهای بین المللی و کم هزینه‌ترین مسیر برای کشور افغانستان جهت تامین کالاهای مورد نیاز و همچنین صادرات کالا است.

وی به سیاست‌های تشویقی سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق بندر چابهار اشاره کرد و گفت: برخی تعرفه‌ها از جمله اختصاص اراضی بندری با نرخ اجاره پایین برای سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا جهت تخلیه و دپوی کالا، تخفیف ۳۰ تا ۵۵ درصدی در حوزه بندری، تخفیف ۳۰ درصدی در حوزه تخلیه و بارگیری کانیتنری THC نسبت به سایر بنادر از جمله این امتیازها است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تخفیف ۷۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی، تخفیف ۸۵ درصدی انبارداری کانیتنرهای صادراتی، تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری کالاهای غیر کانتینری هم، از دیگر امتیازات ارایه‌شده بندر چابهار به سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا