اخبار

تجار بدون ویزا به ونزوئلا می روند/ پرواز مستقیم تهران -کاراکاس از ۲۸ خرداد

بسپار/ایران پلیمر سفیر ایران در ونزوئلا با تاکید بر تقویت روابط دو کشور گفت: فرصت‌های صادرات کالا و خدمات به ونزوئلا بسیار زیاد است و دولت مسیر حقوقی آن را تسهیل کرده است. از ۲۸ خرداد پرواز مستقیم تهران- کاراکاس برقرار است. یعنی هر فعال تجاری ما در لحظه که اراده کند خواسته باشد سفر انجام دهد فقط کافی است بلیت را خریداری کند و سوار هواپیما شود. این کاری که دولت انجام داده به عنوان آورده خودش، یک بخش عمده اش هم برمی گردد به بخش خصوصی که آن توانمندی عظیم را که دارد بیاورد پای کار و از این فرصت ها استفاده کند

خط کشتیرانی؛ حلقه مفقوده ما در روابط با ونزوئلاست
همان طور که اشاره کردند خط کشتیرانی؛ حلقه مفقوده ما در روابط با ونزوئلا هست که امروز هم در مذاکرات مطرح شد و تأکید شد که کشتیرانی خطش برقرار شود، این اگر برقرار شود به هر حال یک تحول عمده ای ایجاد خواهد کرد. آقای سلطانی : تا کنون روابطمان در حوزه های مختلف گسترش پیدا کرده و رو به جلو است ، این سند، این را کانالیزه کرده، حوزه ها را به صورت مشخص دیده، توانمندی و ظرفیت هر کدام از کشورها را دیده و در مقابلش نیازمندی طرف مقابل را و در این جا آمده صحبت کرده است که در این حوزه ها چه طور می توانیم به صورت متقابل همکاری کنیم که بیشتر چشم انداز روابط برای بیست سال آینده است.

سند چشم ​انداز روابط بیست ساله ما با ونزوئلا را ترسیم می‌کند
در این سند هیچ اسمی از عدد، رقم، قراردادی نیست فقط چشم انداز روابط را برای بیست سال آینده ترسیم می کند ؛ حوزه ها را که متأثر از این حوزه ها و موضوعاتی که بر اساس توانمندی و نیازمندی متقابل با یک کار کارشناسی دقیق، حوزه ها مشخص شده است و هیأت های فنی اعم از بخش خصوصی و بخش دولتی باید بنشینند پروژه ها را و موضوعات مشخص همکاری را برای همدیگر تعریف کنند. در دوره اي روابط ما و ونزوئلا کمرنگ شد. بالأخره روابط با کشورها همیشه یک طور نیست چون عوامل متعددی بر روابط کشورها حاکم هستند، عوامل دو جانبه و منطقه ای، بین المللی و به هر حال یک فراز و فرودی در روابط وجود داشته که به هر حال الآن در دولت سیزدهم اراده بسیار محکم و قاطعی برای تقویت و گسترش همکاری ها با ونزوئلا وجود دارد. مشخص است که دچار افت شد، با رفتن آقای چاوز و آمدن آقای مادورو تا روابط دوباره جا بیفتد این مشکل را داشتیم.

 

صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا