اخبار

تجاری سازی یک پلاستیک مقاوم به ضربه با همکاری Toyota Boshoku و Mitsui Chemical

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت تولیدکننده‌ی اجزای خودرویی به نام Toyota Boshoku که بخشی از گروه Toyota در ژاپن می‌باشد، با همکاری شرکت Mitsui Chemicals یک پلاستیک مقاوم به ضربه را تجاری سازی کرده اند که می‌تواند به عنوان یک بهبود دهنده‌ی رزینی نیز معرفی شود. طبق یک توافق صورت گرفته بین این شرکت‌ها قرار شده است که شرکت Mitsui Chemicals از فناوری ثبت اختراع شده‌ی شرکت Toyota Boshoku استفاده کرده تا از سال 2018 بتواند این محصول جدید را بازاریابی نموده  و به فروش برساند. این توافق در قالب یک تفاهم نامه در نوامبر سال 2016 به امضا رسید.

این ماده که برای نخستین بار در آزمایشگاه تحقیق و توسعه‌ی تویوتا ساخته شد، یک آلیاژ بسپاری بوده که از پلی‌آمید 11، پلی پروپیلن و سازگارکننده‌ی تولید شرکت Mitsui Chemicals تشکیل شده است. با کنترل ساختار فازی پلی آمید و پلی پروپیلن در مقیاس نانو، یک ساختار جاذب ضربه‌ی موثر ایجاد شده که می‌تواند ماده‌ای بسیار مقاوم به ضربه را در ابعاد بزرگتر ایجاد نماید.

شرکت Toyota Boshoku به روشی دست یافته است که با استفاده از آن می‌توان از این پلاستیک به عنوان یک بهبود دهنده‌ی رزینی استفاده نمود. این محصول نه تنها می‌تواند برای اجزای داخلی نظیر صندلی و درب‌ها مورد استفاده قرار گیرد، بلکه می‌تواند برای اجزایی که مقاومت ضربه نیاز است نظیر سپر نیز مصرف نمود.

استفاده از این محصول در قطعات خودرویی این نکته را ثابت می‌کند که نه تنها فناوری می‌تواند ایمنی خودروها را افزایش داده بلکه می‌تواند موجب افزایش کیفیت آن‌ها به مقدار قابل توجه نیز گردد.

شرکت Mitsui Chemicals اعلام کرده است که برنامه دارد از این پلاستیک در کاربردهای صنعتی و لوازم شخصی بازاریابی نموده و از طریق متخصصین فنی کانال‌های فروشی را در سطح جهانی ایجاد نماید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا