اخباراخبار ویژه

پیش بینی 16 درصد رشد سالیانه برای تجارت پلیمرهای هوشمند تا سال 2025

گروه ترجمه و تولید محتوا دربسپار/ایران پلیمر تجارت این نوع از پلیمرها به شاخه های مختلفی تقسیم می شود. پلیمرهای حساس به محرک های فیزیکی، پلیمرهای حساس به محرک های شیمیایی، پلیمرهای حساس به محرک های زیستی و پلیمرهای خود ترمیم شونده از جمله انواع مختلف پلیمرهای هوشمند هستند. این نوع پلیمرها بر اساس صنایع مرتبط نیز به انواع مختلفی مانند پزشکی و مراقبت سلامت، الکتریسیته و برق، نساجی و خودروسازی تقسیم بندی می شوند. همچنین این پلیمرها را می توان بر اساس منطقه ی جغرافیایی به گروه های آسیا و اقیانوسیه، آمریکای شمالی، اروپا، آفریقای شمالی و خاورمیانه و آفریقا تقسیم بندی کرد.

دیدگاه تجاری
انتظار می رود در دوره ی زمانی پیش رو، تجارت پلیمرهای هوشمند رشد سالیانه ی 16% را تجربه کند. اصلی ترین عاملی که می تواند این پیشرفت را ایجاد کند افزایش کاربرد پلیمرها با حافظه ی شکلی در صنایع نساجی، افزایش نیاز به سامانه های رهایش دارو و گسترش پلیمرهای هوشمند زیستی است. همچنین لازم به ذکر است بزرگترین مانع بر سر راه رشد تجارت پلیمرهای هوشمند، قیمت بالای این فناوری و توسعه ی آن است.
در بین بخ های مختلفی که برای پلیمرهای هوشمند معرفی شد، پیش بینی می شود پلیمرهای حساس به محرک حرارتی بیشترین رشد را از خود نشان دهند. این رشد به دلیل استفاده از این نوع پلیمرها در مواد هوشمند زیستی است. همچنین افزایش دانش در مورد پلیمرهای هوشمند در آمریکای لاتین، خاور میانه و آفریقا نقش به سزایی در گسترش تجارت این نوع از پلیمرها دارد.
پلیمرهای هوشمند کاربرد گسترده ای در صنعت پزشکی و مراقبت سلامت پیدا کرده اند و این از عوامل رشد روزافزون این نوع از پلیمرها به شمار می رود. داروهای هوشمند، مهندسی بافت زیستی و سامانه های رهایش دارو از جمله حوزه های کاربردی پلیمرهای هوشمند در حیطه ی پزشکی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا