اخباراخبار ویژه

تجارت پلاستیک ها تا 2027 به بیش از 722.6 میلیارد دلار می رسد

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  بر اساس پیش بینی مرکز Grand View Research، انتظار می رود میزان حجم تجارت جهانی پلاستیک ها تا سال 2027 به مقدار 722.6 بیلیون دلار برسد. این عدد با رشد سالیانه 3.2% به دست خواهد آمد. افزایش تولید خودرو و افزایش میزان تقاضا برای تولید قطعات مختلف خودرویی یکی از عوامل این رشد به حساب می آید، پلاستیک ها برای ایجاد وزن سبک تر و مصرف سوخت کمتر، بیش از پیش در خودروها به کار می روند.
در دهه ی اخیر، تقاضای قابل توجهی برای محصولات جایگزین فلز و آلیاژهای آهن در صنایعی مانند خودرو و تولید ماشین آلات ایجاد شد. رشد تجارت به عوامل متعددی مانند نیاز روزافزودن مصرف کنندگان به کالاهایی با ویژگی های خاص و تطبیق دادن با پویایی نیازها وابسته است. عوامل دیگری مانند رویکردهای سیاسی اجتماعی، فرایند تولید و دسترسی به مواد اولیه نیز بر روند رشد صنعت تاثیر به سزایی دارد.
توسعه ی سریع تجارت ساخت و ساز و خودرو در منطقه ی آسیا و اقیانوسیه تقاضا برای پلاستیک های مورد استفاده در فضای داخلی و خارجی را افزایش می دهد.
با این وجود، بیماری مسری COVID-19 به شدت صنایع تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است و تاثیر منفی بر روی رشد تجاری این صنایع داشته است. همانطور که COVID-19 به طور دائم در حال گسترش است، کار در منزل، لغو کردن سفارش ها و کاهش حمل و نقل تاثیر بروی صنعت پلاستیک را بیش از پیش خواهد کرد. صنایع مصرف کننده مانند خودرو، الکترونیک، مبلمان و کالای خواب و صنعت ساختمان سازی شاهد کاهش زیادی در تقاضا و تولید بودند. این موضوع به دلیل کاهش هزینه های اختیاری و افزایش هزینه های ضروری مانند غذا و محصولات پزشکی است. بسته شدن کارخانه ها و محدودیت های تامین کالا و حمل و نقل و همچنین کاهش فعالیت های زیرساختی در جهان از دیگر این عوامل هستند. و همین عوامل موجب کاهش رشد تجاری خواهد شد. به علاوه انتظار می رود افزایش بیماران مبتلا به این بیماری در جهان موجب افزایش مصرف کالاهای پزشکی شود که این موجب تاثیر مثبت بر روی رشد تجاری تجهیزات پزشکی مانند دستگاه های تهویه، تجهیزات آزمایش، دستکش و ماسک می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا