اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تجارت فوم های پلیمری تا 2027 به 134.1 میلیارد دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر اساس گزارش موسسه ی Allied Market Research، تجارت جهانی فوم های پلیمری در سال 2019 به عدد 83.9 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود این عدد تا سال 2027 به 134.1 میلیارد دلار برسد. با رشد سالیانه ی 6 درصدی حجم این تجارت، از سال 2020 تا 2027 این عدد به دست خواهد آمد.

افزایش کاربرد فوم های پلیمری در ساخت و سازها و بسته بندی قطعات الکترونیکی از جمله دلایل رشد تجارت جهانی این مواد به شمار می رود. البته وجود تعداد زیادی از جایگزین های زیست سازگار، رشد تجارت فوم های پلیمری را تهدید می کند. از سوی دیگر پیشرفت در تولید افزودنی های مورد استفاده در فوم های پلیمری، فرصت خوبی برای گسترش این مواد است.
شیوع ویروس کرونا، تاثیر منفی بر رشد این تجارت دارد. در اولین مرحله ی تاثیرگذاری این بیماری، توقف بسیاری از ساخت و سازها به تعلیق درآمدن امکانات تولیدی، موجب کاهش مصرف این مواد می شود. همچنین میزان تقاضا برای این نوع پلیمرها به دلیل ایجاد قرنطینه و محدودیت های رفت و آمد کاهش پیدا کرده است.

بر اساس نوع این مواد، فوم های پلی یورتانی بیشترین بخش را در سال 2019 به خود اختصاص داده اند. این بخش حدود سه پنجم کل تجارت فوم را به خود اختصاص داده بود و انتظار می رود در دوره ی زمانی پیش رو نیز این نسبت حفظ شود. این سهم از تجارت به دلیل کاربرد پلی یوتان ها در صنایع خودروسازی، مبلمان و ساخت و ساز به این مواد اختصاص پیدا کرده است. همچنین انتظار می رود فوم های پلی پروپیلنی در این بازه ی زمانی رشد زیادی را تجربه کنند و سالانه شاهد 6.4% رشد در زمینه ی این مواد باشیم. این رشد نیز به دلیل گسترش کاربرد این مواد در بسته بندی های بالشتکی، پدهای ورزشی و تیوب های بادی برای آموزش شنا مورد انتظار است.

بر اساس نوع کاربرد، بخش مبلمان و کالای خواب، بیشترین سهم را در سال 2019 به خود اختصاص دادند. حدود سه پنجم از کل تجارت فوم های پلیمری در سال 2019 به این بخش ها اختصاص داشت و انتظار می رود این پیشرانی در بازه ی زمانی پیش رو نیز وجود داشته باشد. افزایش کاربرد فوم های پلیمری در بیمارستان ها، هتل ها و اماکن تجاری از عوامل وسعت بیشتر این بخش از کاربردهای این مواد است. همچنین انتظار می رود، بخش بسته بندی با دارا بودن رشد سالیانه ی 11% در طول این دوره ی زمانی، بیشترین سرعت رشد را به خود اختصاص دهد. این رشد به دلیل افزایش تقاضا برای پلیمرهای سبک به منظور بسته بنید مواد غذایی و تجهیزات الکترونیکی ایجاد خواهد شد.

بر اساس نوع منطقه ی جغرافیایی، آسیا و اقیانوسیه در سال 2019، بیشترین سهم تراکنش های مالی را در حوزه ی این تجارت به خود اختصاص داده اند. این منطقه تقریبا نیمی از این تجارت را به خود اختصاص داده است و انتظار می رود در دوره ی زمانی پیش رو نیز همین شرایط حاکم باشد. بخش آسیا و اقیانوسیه با پیش بینی رشد سالیانه ی 6.4%، پر سرعت ترین بخش از نظر اقتصادی نیز به حساب خواهد آمد. همچنین آمیکای شمالی با پیش بینی رشد 5.5% از سال 2020 تا 2027، رتبه دوم میزان رشد اقتصادی را به خود اختصاص خواهد داد.
BASF SE، Dow Inc.، Kaneka Corporation، Recticel، Rogers Corporation، Huntsman Corporation، Covestro AG و Sealed Air Corporation از جمله شرکت هایی هستند که بیشترین سهم را در تولید فوم های پلیمری در جهان ایفا می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا