اخبار

تبدیل شدن شرکت‌های دانش بنیان به یک پای اقتصاد کشور با فروش ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی

بسپار/ایران پلیمر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه وقتی فروش کل شرکت‌ها برابر با ۲۰۰هزار میلیارد تومان می‌شود، نشان می‌دهد که این شرکت‌ها یک پای اقتصاد کشور هستند، گفت: این امر موجب می‌شود که فعالان اقتصادی در مواجهه با این شرکت‌ها باید به آنها احترام بگذارند.

 سورنا ستاری امروز در افتتاحیه دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۱ که در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است، شیوع کرونا را عاملی برای توسعه تکنولوژی در دنیا دانست و افزود: شیوع کرونا همچنین باعث رشد فناوری‌ها به ویژه در حوزه بیوتکنولوژی شد و موجب شد که هم اکنون در این حوزه سرآمد در منطقه و آسیا باشیم.

ستاری با بیان اینکه در حال حاضر ایران از بهترین‌های حوزه بیوتکنولوژی در سطح آسیا به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد : به جرأت می‌توانم بگویم که شیوع کرونا باعث جهش در بیوتکنولوژی کشور شد، به گونه‌ای که اثرات آن را می‌توانیم در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، مواد اولیه و دارو شاهد باشیم.

وی اقدام محققان در زمینه تولید واکسن را از دیگر دستاوردهای محققان در شیوع کرونا عنوان کرد و یادآور شد: تا ۳ ماه آینده اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد و این امر مدیون کرونا است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اینکه توجه به فناوری در کشور از حد شوخی گذشته است، اظهار کرد: در ابتدای شروع کارمان در حوزه فناوری، نگاه تمسخرآمیزی به حوزه‌های فناوری بود؛ اما اکنون این حوزه اولویت اول هر دولتی است که روی کار بیاید، همانطور که اولویت اول دولت آمریکا فناوری است.

ستاری تاکید کرد: فناوری اقتدار، توسعه اقتصادی، فرهنگی و توسعه کشورها را باعث می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نمونه‌ای از توسعه فناوری در کشور را در پارک فناوری پردیس دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این پارک انجام شده و این سرمایه‌گذاری‌ روی بتن و سیمان نیست، بلکه سرمایه گذاری بر روی نیروهای انسانی و مغز است.

ستاری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات پیش‌ پا افتاده شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار در مکان‌هایی همچون پارک پردیس تسهیل شده است، ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توانیم شرکتی که مشکل جواز ساخت دارد را پیدا کنیم، چنین اتفاقاتی بی‌معنا خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه توسعه آینده پارک پردیس، توسعه‌ای دانش‌محور است، گفت: در این پارک دودکشی وجود ندارد و این امر نشان می‌دهد که اقتصاد دانش‌بنیان‌ در حال محقق شدن است.

وی با تأکید بر اینکه اکنون توسعه به گونه دیگری نسبت به گذشته تعریف می‌شود، یادآور شد: این توسعه تحولات جدی را به دنبال می‌آورد.

ستاری در خصوص توسعه جهشی پارک فناوری پردیس گفت: قرار است فضای پارک پردیس از متراژ ۵۰۰ هکتار هم عبور کند و شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های بیشتری در آن مستقر شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تأکید کرد: این شرکت‌ها به شدت در تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) تأثیر دارند و از سوی دیگر می‌توانند اتفاقات خوبی را برای پارک فناوری پردیس رقم بزنند.

وی در خصوص نمایشگاه اینوتکس گفت: امیدواریم اینوتکس و برنامه‌های جانبی این نمایشگاه تأثیرگذار در اقتصاد کشور باشد که ما را حساب بیاورند؛ همین که ما را به حساب بیاورند، مهم است.

ستاری گفت: وقتی فروش کل شرکت‌ها برابر با ۲۰۰هزار میلیارد تومان می‌شود، نشان می‌دهد که ما یک پای اقتصاد کشور هستیم و هر کسی وارد این اکوسیستم می‌شود، باید به ما احترام بگذارد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا