اخبار

تبدیل دومین پلیمر طبیعی فراوان به بسپاری گرمانرم

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، محصول Xylomer، یکی از محصولات شرکت cycleWood Solutions بوده که امیزه‌ای متشکل از بسپار و مواد افزودنی می‌باشد. علاوه بر دستگاه‌های موجود فرایند کردن بسپارها، می‌توان از دستگاه‌های رانشگری تجاری نیز برای تولید کیسه‌های پلاستیکی و بسته‌بندی مواد گوشتی از این محصول استفاده نمود. همچنین، از دانه‌های Xylomer می‌توان در قالب‌گیری تزریقی و شکل‌دهی خلا (vacuum forming) نیز استفاده کرد.

این محصول بطور 100% زیست‌تخریب پذیر و تجزیه‌پذیر بوده و با استفاده از یکی از بسپارهای موجود در طبیعت تهیه می‌شود. رئیس این شرکت اعلام داشت: “ما از بخش‌های غیر قابل استفاده درختان استفاده کرده و آنها را به پلاستیک‌های گرمانرم قابل استفاده در کاربردهای متنوع پلاستیکی تبدیل می‌کنیم.”

راز موفقیت شرکت cycleWood در استفاده از لیگنین (lignin) بعنوان محصول جانبی صنعت کاغذ است که در طی فرایند ساخت کاغذ کنار گذاشته می‌شود. لیگنین پس از سلولز، دومین بسپار طبیعی فراوان در کره زمین شناخته می‌شود. بطور تقریبی می‌توان گفت حدود 30 درصد از کربن غیر نفتی در کره زمین در لیگنین یافت می‌شود. در حال حاضر شرکت cycleWood به همکاری با شرکت‌های بزرگ صنعت پلاستیک برای جایگزین کردن مواد پلاستیکی نفتی با Xylomer مشغول است.

استفاده از این محصول در آینده نزدیک نویدبخش تولید پلاستیک‌های دوست‌دار محیط زیست می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا