اخبار

تایرهای هوشمند در صدر اخبار همایش Tire Technology

گروه ترحمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Lanxess محدوده‌ی گسترده‌ای از محصولات و راه حل‌های خود را در زمینه‌ی ساخت تایر در همایش خوشنام Tire Technology معرفی کرد. از جمله محصولات ارائه شده توسط این شرکت می‌توان به عوامل رهایش (Releasing agent) دوستدار محیط زیست با نام Rhenodiv، رنگ‌های نشانه‌گذاری تایر با نام Rhenogran، بلادرهای پخت تایر با نام Rhenoshape، مستربچ‌های حاوی الیاف آرامید با نام Rhenomark و انواع افزودنی‌ها، شتاب دهنده‌ها و ضد تخریب کننده‌ها اشاره کرد.

تمرکز اصلی شرکت Lanxess بر تولید “تایر هوشمند” استوار بود. این تایر باید دارای سر و صدای اندک و خاصیت خود درزگیری (Self-Sealing) باشد. این تایر باید قادر باشد پس از فرآیند ولکانش عوامل رهایش را اعمال و یا به جاهای خالی منتقل کند. در این صورت می‌توان اطمینان داشت که بسپار، فوم و یا حسگرهای اعمال شده به خوبی به تمامی قسمت‌ها می‌رسند. این حسگرها می‌توانند اطلاعات مهم نظیر فشار تایر، دما و عمق رویه را به خوبی منتقل کنند. در این صورت امنیت افزایش یافته و میزان صدمه به تایر تا مقادیر قابل توجهی کاهش می‌یابد.

علاوه بر معرفی محصولات حاوی سیلیکون نظیر Rhenodiv BP-286 و Rhenodiv BP-2864 که قادرند پس از ولکانش تایر با استفاده از فناوری لیزر حذف شوند، شرکت Lanxess محصولات فاقد سیلیکونی نیز با نام‌های Rhenodiv BP-166 و Rhenodiv BP-9500 را معرفی کرد. این محصولات عوامل رهایشی بوده که بسیار آسانتر شسته می‌شوند.

بلادرهای معرفی شده با نام Rhenoshape به صورت دائمی پوشش دهی شده اند. این مساله به تایرسازان این امکان را می‌دهد تا از عوامل رهایش استفاده نکرده و تایرهای ولکانیزه شده‌ی تمیزی را تحویل گیرند. این مساله نیاز به هرگونه ماده‌ی پاششی را از بین برده که علاوه بر ذخیره‌ی هزینه‌ای موجب پاکیزه ماندن محیط کار می‌شود. رعایت پاکیزگی در کارخانجات ساخت بلادرهای پخت تایر، مساله ی بسیار حائز اهمیتی محسوب شده چراکه وجود هرگونه آلودگی بر طول عمر این محصولات اثرگذار خواهد بود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا