اخبار

تامین مالی ۸۰ پروژه از طریق ابزار هم‌سرمایه‌گذاری از سوی صندوق نوآوری

بسپار/ایران پلیمر مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از تامین سرمایه برای ۸۰ پروژه فناورانه از طریق “هم‌سرمایه‌گذاری” از سوی این صندوق خبر داد.

 محمدحسین رضوانیان در رویدادهای دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه سلامت هوشمند با بیان اینکه رویداد امروز چهل و یکمین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری است، اظهار کرد: ۴۷ درصد از طرح‌های ارسالی به این صندوق در حوزه سلامت است که ۳۰ درصد این میزان شامل حوزه سلامت هوشمند می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد برای طرح‌های فناورانه با قابلیت سرمایه‌گذاری، تامین سرمایه کند، ادامه داد: ما به منظور تامین سرمایه برای طرح‌های فناورانه ابزارهای متعددی را در نظر گرفتیم که یکی از آنها “هم‌سرمایه‌گذاری” است. در ۱۸ ماه از فعال شدن این ابراز ۸۰ پروژه تامین از طریق ۲۲ شتابدهنده اجرایی شده است.

رضوانیان، نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌ها را تامین سرمایه دانست و یادآور شد: در صورتی که طرح فناورانه‌ای وارد فازهای توسعه‌ای خود شود، ما از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری اقدام به تامین سرمایه خواهیم کرد.

به گفته وی، در حال حاضر ۶۶ صندوق پژوهش و فناوری در کشور راه‌اندازی شده و هیچ استانی فاقد این صندوق‌ها نیست.

مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، خاطر نشان کرد: از تعداد ۶۶ صندوق پژوهش و فناوری ۱۰ صندوق در حوزه سلامت دیجیتال فعال شده‌اند، ضمن آنکه یک صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال و سلامت هوشمند فعال شده است.

به گزارش ایسنا، صندوق نوآوری و شکوفایی در ساختار هم‌سرمایه‌گذاری خود به‌منظور افزایش انعطاف‌پذیری و حمایت حداکثری از اکوسیستم نوآوری کشور و ظرفیت سازی نهادی در این اکوسیستم، مدلی را طراحی کرده است که علاوه بر تامین مالی قابل‌توجه، می‌تواند ورود حداقلی در بنگاهداری و امور اجرایی موضوعات مشارکت را داشته باشد. در این مدل نهادهای مالی دارای مجوز می‌توانند درخواست هم سرمایه‌گذاری به صندوق نوآوری، ارائه کنند و پس از تایید درخواست توسط صندوق و مشخص شدن سقف مشارکت عامل، متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را به عاملین هم سرمایه‌گذاری ارائه کنند.

سپس عامل در صورت تایید طرح و توافق با متقاضی می‌تواند از اعتبار سرمایه‌گذاری با تایید صندوق در مشارکت دو جزئی و سه جزئی استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا