اخبار

تازه های رنگی و غیر رنگی کربی پلیمر در ایران پلاست

بسپار/ ایران پلیمر حسین ملکوتی، مدیرعامل کیمیا رنگدانه ی پارس (کربی پلیمر) است. این شرکت در سال 1370 تاسیس و در زمینه ی تولید مستربچ و کامپاند فعالیت می کند. این شرکت در جنوب استان تهران واقع شده و به واسطه ی صنایع بزرگ پتروشیمی کشور و بهره مندی از فناوری روز و به کارگیری متخصصین کارآزموده از بزرگترین شرکت های این زمینه به شمار می آید. ستاد خبری ایران پلاست در گفت و گو با ملکوتی:

 

تا این لحظه نمایشگاه چه طور بوده است؟

تا این لحظه (پایان روز دوم) با دعوت از مشتریان خود پذیرای آنان در غرفه بوده ایم. چند تاجر از چین و افغانستان به غرفه ی ما آمده اند و نشست هایی با آنان داشتیم.

 

امسال چه تازه هایی در ایران پلاست داشتید؟

یک کامپاند نشاسته ی دوست دار محیط زیست به این نمایشگاه آورده ایم که بعد از شش ماه کاملا تجزیه می شود. کاربرد آن در زمینه ی تولید نایلون است و در فروشگاه های زنجیره ای به عنوان کیسه های خرید (با توجه به الزامی که هست) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  این کامپاند حاصل تلاش تیم تحقیق و توسعه ی شرکت ماست. یک مستربچ هم برای بطری های PET و یک مستربچ جدید برای صنعت مواد غذایی عرضه کرده ایم.   مستربچ های با طرح ابر و باد را هم در غرفه می بینید.

با بالا رفتن ناگهانی قیمت ارز مراجعه کنندگان زیادی برای خرید داشتیم که با ممنوعیت صادرات این رویه متوقف شد. بعد از آن نیز نوسانات مشکلاتی برای ما ایجاد کرد اما به نظر من وضع رو به بهبود است.

از نظر من بعد از انقلاب اسلامی این صنعت رشد بسیار چشم گیری داشته و باعث شده که صنایع پایین دست شکل بگیرند. ادامه ی این رویه و جهش در صنایع پتروشیمی به نفع اشتغال و صنعت کشور است و من به آینده امید وارم و روز های خوبی را برای آن متصور هستم.

معتقدم باید بین ادوار مختلف ایران پلاست فاصله ای بیشتر از یک سال وجود داشته باشد. ما هر سال هزینه ی زیادی برای این نمایشگاه پرداخت می کنیم در حالی که نمی توانیم کارهای تحقیقاتی خود را در عرض یک سال به ثمر بنشانیم و به طور کلی نمایشگاه های خارجی با اشراف بر این که تحقیق و توسعه امری زمان بر است چند سال در میان برگزار می شوند. نمونه ی بارز آن نیز نمایشگاه K در آلمان است که هر سه سال یکبار برگزار می شود. همه ی افراد هم اعم از بازدید کننده و مشارکت کنندگان اشتیاق زیادی برای حضور در آن دارند. اگر حضور ما در این نمایشگاه پیوسته نباشد مشتریان خود را از دست خواهیم داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا