اخبار

رییس اتاق اصناف: مواد اولیه تولید ماسک را تامین کرده ایم!

بسپار/ایران پلیمر  رئیس اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه “مواد اولیه تولید ماسک تأمین شده و محدودیتی در تولید نداریم”، گفت: انبار کالاهای اساسی مملو از کالا بوده و هیچ مشکلی در تأمین کالا نداریم.

قاسم نوده فراهانی در خصوص وضعیت تولید ماسک اظهار داشت: مدتی پیش در خصوص مواد اولیه تولید ماسک ( پارچه) با کمبود روبه‌رو بودیم؛ زیرا پارچه‌ای که پیشنهاد شده بود باید توسط سازمان غذا و دارو تأیید می شد، نهایتا اواسط هفته گذشته این پارچه تأیید وپنج شنبه گذشته (16 مرداد) مجوز استفاده از این پارچه به ما ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس مشکل کمبود مواد اولیه حل شده است و از این پس کارگاهها و بخش صنعتی ماسک می توانند از این پارچه برای استفاده عموم مردم تولید کنند؛ بنابراین ماسک به اندازه کافی تولید خواهد شد و قیمت آن نیز برای مصرف کننده 1500 تومان تعیین شده است.

رئیس اتاق اصناف در ادامه از مردم تقاضا کرد اگر ماسک را گران‌تر از این قیمت خریداری کردند حتما به سامانه ١٢٤ اطلاع دهند؛ زیرا هیچ کس حق ندارد ماسک را بالاتر از 1500 تومان  عرضه کند و قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد.

* نیاز 20 میلیونی روزانه به ماسک

نوده‌ فراهانی در خصوص میزان تولید ماسک نیز با تأکید بر اینکه “به اندازه نیاز مردم تولید می‌کنیم”، گفت: روزانه بالای 20میلیون ماسک نیاز داریم، و با توجه به اینکه هیچ محدودیتی برای تولید نداریم، در حال حاضر 32 کارگاه در حال تولید هستند. در بخش صنعتی نیز روزانه بالای 6میلیون ماسک تولید می‌شود.

به گفته وی، هر کس که بخواهد برای تولید در کارگاه مجوز بگیرد، بدون محدودیت مجوز لازم به وی  داده می‌شود.

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا