اخبار

تأمین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های راکد/ ابلاغ مصوبه توسط بانک مرکزی

بسپار/ایران پلیمر وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأمین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های راکد و کسب‌وکارهای تعطیل، از ابلاغ مصوبه این طرح توسط بانک مرکزی خبر داد.

 سید رضا فاطمی امین عصر جمعه در حاشیه جلسه شورای اداری لرستان به برنامه ریزی این وزارتخانه برای احیای واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: در حوزه مسائل بنگاهها و کسب و کارهای تعطیل و راکد تحلیلی در وزارت صنعت انجام دادیم و ۲۱۵ مسئله احصا کردیم.

وی با بیان اینکه یک راه این است که موردی با مشکلات این واحدها رفتار کنیم، افزود: اما ما در جمع بندی و تحلیل خود به ۳۰ راه حل برای رفع مشکلات این واحدها رسیدیم.

وزیر صمت تأمین مالی زنجیره‌ای را یکی از راه حل‌ها اعلام کرد و گفت: مسئله سرمایه در گردش در همه واحدها وجود دارد و موضوع بسیار مهمی است.

فاطمی امین افزود: کاری که از دو ماه قبل به صورت پایلوت در بانک صنعت و معدن شروع کردیم و بانک مرکزی هم مصوبه آن را ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: در قالب طرح تأمین مالی زنجیره‌ای با همین منابع موجود حداقل ۳۰ درصد بیشتر استفاده خواهیم کرد و به جای روش‌هایی که به نقدینگی و تورم دامن بزند با همین منابع موجود کارایی را بیشتر خواهیم کرد.

وزیر صمت ادامه داد: تا آخر امسال اجرای طرح پایلوت را نهایی خواهیم کرد و تا سال آینده هم بخش عمده‌ای از مسائل را در قالب طرح تأمین مالی زنجیره‌ای حل می‌شود.

 

مهر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا