اخباراخبار ویژه

پایان مهلت پیش ثبت نام ده روزه ایران پلاست و ثبت نام 960 غرفه گذار!/ در جلسه هماهنگی با تشکل های صنعت پلیمر چه گذشته است؟

بسپار/ ایران پلیمر به نظر می رسد قرار است در دوره های آتی ایران پلاست با تغییراتی در بنیان های این نمایشگاه روبرو باشیم.

از برگزاری نمایشگاه مستقل صنعت پتروشیمی نام برده می شود که معلوم نیست با توجه به برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی توسط وزارت نفت، دقیقا چه هدفی را دنبال می کند، و نسبت این نمایشگاه با ایران پلاست چه خواهد بود؟ شاید هم صرفا یک مانور تبلیغاتی است. 

ظاهرا جلسه ای مشترک میان سازمان توسعه تجارت، NPC و برخی تشکل های صنعت پلیمر برگزار شده که از مفاد آن اطلاعی در دست نیست. 

خبرنگار بسپار در گفت و گویی با کارشناس مسوول در روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان برگزار کننده نمایشگاه ایران پلاست اطلاعاتی را جهت انعکاس به خوانندگان خود دریافت کرد.

(مصاحبه با مدیر نمایشگاه، مهندس بنوی که قرار بود امروز انجام شود، به زمان دیگری موکول شد)

: در بازه ۱۰ روزه پیش ثبت‌نام ۹۶۰ شرکت ثبت نام کرده اند که البته بعد از اتمام زمان ثبت‌نام ما تماس‌های زیادی از شرکت‌های مختلف داشتیم که به دلایل مختلف موفق به ثبت نام نشده بودند. به همین دلیل در همین هفته احتمالا به مدت ۷۲ ساعت دوباره سایت برای پیش ثبت‌نام باز خواهد شد و شاهد چهار رقمی شدن تعداد شرکت‌های متقاضی خواهیم بود.

این شرکت‌ها تا این لحظه درخواست حدود ۴۸ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی داشته‌اند که به نسبت سال گذشته رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد. با توجه به این آمار و استقبال خوب شرکت‌ها از نمایشگاه امسال، در حال رایزنی با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها هستیم تا بتوانیم کل فضای ممکن و همه سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران را به ایران پلاست اختصاص دهیم که البته هنوز قطعی نیست و در حال مذاکره هستیم اما به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد.

در مورد شرکت‌های خارجی هم نماینده‌های ما در حال کار و هماهنگی هستند و درخواست‌هایی از کشورهای منطقه، برزیل، چین و فدراسیون روسیه داشته ایم اما آنها هم با توجه به مشکلات مختلف تا لحظه آخر آمدن یا نیامدنشان قطعی نیست و نتیجه نهایی یک هفته قبل از نمایشگاه اعلام خواهد شد.

این هفته ما در حال تایید مدارک شرکت‌ها هستیم، چون تعداد شرکت‌ها هم بالاست کمی زمان خواهد برد اما احتمالا هفته آینده جانمایی را شروع می‌کنیم و مانند سال گذشته شرکت‌ها در سایت نمایشگاه جانمایی غرفه‌های خود را انجام می‌دهند.

از طرف انجمن‌ها هم درخواست هایی داشتیم که جانمایی توسط آنها انجام شود اما تا این لحظه برنامه‌ای برای این کار قطعی نشده است.  شرکت‌ها در زیر گروه های  چهارگانه در روزهای اعلامی جانمایی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا