اخبار

بودجه ۱۴۰۲ پارک‌های علم و فناوری حداقل دو برابر شود

بسپار/ایران پلیمر رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: اعتماد به حوزه فناوری باعث خلق فرصت‌های طلایی در اقتصاد کشور خواهد شد و در این مسیر نیاز است بودجه پارک‌های علم و فناوری در بودجه ۱۴۰۲ حداقل دو برابر شود.

 دکتر قاسم مصلحی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور ضمن تبریک هفته دولت و قدردانی از توجه ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران به موضوع علم و فناوری، اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سفر به استان اصفهان باعث خرسندی و انرژی مضاعف برای همه فرهیختگان و شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

مصلحی با بیان آماری از تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در پارک‌های علم و فناوری، خاطر نشان کرد: امسال حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل آمده که در ادامه این مسیر نیاز است برای بودجه سال آینده موضوع دانش‌بنیان‌ها در اولویت قرار گیرد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه اعتماد به حوزه فناوری و پارک‌های علم و فناوری باعث خلق فرصت‌های طلایی در اقتصاد کشور خواهد شد، خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: برای افزایش حداقل دوبرابری بودجه پارک‌های علم و فناوری درخواست جدی داریم و با توجه به اینکه بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حدود ۲ درصد از بودجه کل کشور است، این میزان نیاز به افزایش دارد.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان چندین برابر بیشتر از دولت است که ارزش بسیار بالایی دارد.

دکتر مصلحی یکی از زمینه‌های تحقق سخن امام علی (ع) را که می‌فرمایند «العلم سلطان»، حمایت از این نوع فعالیت‌ها و حرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: فرآیند صدور مجوزها و استانداردها برای محصولات دانش‌بنیان بسیار طولانی و هزینه‌بر است که بعضا موجب از بین رفتن مزیت رقابتی محصولات می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه در حوزه سلامت را به سمت دره مرگ فناوری سوق می‌دهد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حوزه صنایع و امکانات و در بُعد قوانین و مقررات اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: در زمینه تجهیزات و زیرساخت‌ها همچنان نیازمندی‌های فراوانی وجود دارد که باید برای آنها بودجه لحاظ شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط بین دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها با پارک‌های علم و فناوری، گفت: برای این منظور باید بودجه خاص و ویژه‌ای در نظر گرفت و در واقع باید هم از رودخانه و هم ازسرچشمه حمایت کرد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور از ۱۰ شهریور به مدت سه روز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا