اخبار

نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه بهره برداری از آزمایشگاه تحقیقات مولکولی و ژنتیک سرطان موسسه خیریه مهرسهیلا

بسپار/ایران پلیمر  روابط عمومی موسسه خیریه مهرسهیلا اعلام کرد که روز گذشته جمعی از اصحاب رسانه و سیمای البرز در استانه بهره برداری از آزمایشگاه تحقیقات مولکولی و ژنتیک سرطان این موسسه گرد هم آمدند و اطلاعاتی در این خصوص دریافت کردند.

ناصر امینی مدیرعامل موسسه خیریه مهر سهیلا با تقدیر از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در این نشست گفت:
این آزمایشگاه تحقیقاتی به همت حامیان صنعتی و تولید کنندگان پلیمر و نیکوکاران و با هدف انجام پروژه ‏های تحقیقاتی در این مرکز تاسیس و راه اندازی شده است.
وی افزود: در اساسنامه موسسه بر آموزش و پیشگیری تاکید شده است و موسسه خیریه مهر سهیلا علاوه بر کمک های مادی و مددکاری، آموزش را از ارکان اصلی برنامه های موسسه در حمایت از خانواده های درمانجویان تحت پوشش می داند.
امینی با اشاره به برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در حال برگزاری این مرکز گفت: موسسه خیریه مهر سهیلا علاوه بر خیریه بودن درکمک به بیماران مبتلا به سرطان و معیشت خانوده های این عزیزان برنامه های ورزشی، هنری، موسیقی، خودشناسی، روانشناسی و همچنین برنامه های آگاهی رسانی از سرطان را در دستور کار خود قرار داده است.
ناصر امینی در خصوص اقدامات پیشگیرانه این مرگز گفت:
این مرکز در راستای رسالت پیشگیری و آموزش اقدام به تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تحقیقات مولکولی و ژنتیک سرطان نموده که هم اکنون آماده بهره برداری است و در خدمت دانشگاه و محققین می باشد.
آزمایشگاه تحقیقات مولکولی و ژنتیک سرطان مهرسهیلا در 100 متر فضای آزمایشگاهی – تحقیقاتی و 45 متر فضای آموزشی مجزا برای برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید

دکتر نکوئیان متخصص ژنتیک سرطان و بیو تکنولوژی پزشکی، عضو هیات مدیره موسسه و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دیگر سخنران این نشست، گفت:
خدا را شاکریم که با همکاری و همدلی حامیان صنعتی و نیکوکاران توانستیم یک آزمایشگاه تحقیقات مولکولی و ژنتیک سرطان را به صورت هدفمند برای انجام طرح های مولکولی و مخصوصاً ژنتیکی پیشرفته، در خدمت محققین، پزشکان و دانشگاه در موسسه خیریه مهر سهیلا ایجاد نمائیم.
وی در ادامه گفت: این موسسه بنا دارد استفاده ابزاری از همه بخش ها و تجهیزات آزمایشگاه را در اختیار اساتید و دانشگاه ها قرار دهد تا قدمی هرچند کوچک برای شناخت و تحقیقات سرطان بردارد.
دکتر نکوئیان با ارزشمند خواندن این مرکز تحقیقاتی در استان البرز گفت: ما امیدواریم با همکاری دانشگاه ها بتوانیم طرح های تحقیقاتی دانشجویان و پروژه های محققین و همچنین در پایان نامه های دانشجویان دکترا همکاری نمائیم و هیات مدیره این موسسه نیز همه امکانات را برای تحقق این امر فراهم خواهد نمود.
عضو هیات مدیره و مسئول آزمایشگاه تحقیقات مولکولی و ژنتیک سرطان موسسه خیریه مهر سهیلا با ارزشمند خواندن این نشست و نقش مهم رسانه در معرفی این مرکز تحقیقاتی نوپا گفت:
ما امیدواریم این نشست پل ارتباطی ما با سایر مراکز تحقیقاتی و همچنین دانشگاه ها و دانشجویان باشد چرا که این رسالت مهمی است که یقیناً به خوبی به آن عمل خواهید کرد.
ما سعی کرده ایم با برپایی سمینارهای آموزشی در بین خانواده ها سفیران سلامت را به جامعه بفرستیم.
ما نه تنها به آموزش بیمار مبتلا به سرطان پرداخته ایم بلکه به خانواده و حتی به افراد سالم هم آموزش می دهیم تا بتوانند زندگی بهتر و بدون بیماری را تجربه نمایند.

بیشتر بخوانید

او با اشاره به نحوه برخورد با بیمار مبتلا به سرطان نیز گفت: امروزه نحوه برخورد و صحبت با بیماران مبتلا به سرطان بسیار مهم است چرا که ممکن است با گفتن یکه کلمه یا یک جمله، امید را از یک بیمار سلب نمائیم.
ما در موسسه خیریه مهر سهیلا امید را سرلوحه قرار داده ایم تا بتوانیم بهتر و موثرتر به درمان بیماران کمک نمائیم.
در ادامه افراد حاضر از آزمایشگاه تحقیقاتی و سایر واحد های این مرکز بازدید نمودند و با فعالیت های موسسه خیریه مهر سهیلا بیشتر آشنا شدند.

موسسه خیریه مهر سهیلا با مجوز رسمی از استانداری البرز از سال ۹۳ با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان به صورت مردم نهاد، غیر دولتی و غیر انتفاعی با حمایت صنعتگران و همچنین جامعه پزشکی شروع به فعالیت کرده است.
این مؤسسه با هدف آموزش پیشگیری درمان تاکنون توانسته به بیش از ۱۵۰۰ نفر از بيماران مبتلا به سرطان خدمت رسانی نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا