اخبار

اختصاصی بسپار/ به پیشنهاد انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان ماشین آلات و تجهیزات پلیمر، شورای ماشین سازی کشور تشکیل شد/ آیا مجتمع بزرگ ساخت و تولید صنعت ماشین سازی پلیمر در کشور راه اندازی می شود؟

بسپار/ ایران پلیمر مجمع عمومی انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان ماشین آلات و تجهیزات پلیمری عصر روز گذشته با گزارش رییس هیات مدیره، خزانه دار و دبیر انجمن همراه بود.

در گزارش عملکرد هیات مدیره، تشکیل شورای ماشین سازی کشور در وزارت صمت به پیشنهاد انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان ماشین آلات پلیمری اعلام شد. محمدرضا شاکری از اعضای هیات مدیره گفت که این شورا متشکل از 10 تشکل ماشین سازی در صنایع مختلف با در اختیار داشتن بیش از 900 هزار شغل به پیگیری مسایل خاص کشور در بخش صنعتی شدن می پردازد.

آقای حکمت، دبیر انجمن در این جلسه به برخی چالش های دوره اول اشاره کرد. همچنین از مشارکت فعال در برگزاری نمایشگاه اصفهان پلاست و ایران پلاست با اختصاص سالن ساخت داخل، ایجاد امکانی در صندوق فناوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای اعطای وام به خریداران ماشین آلات و تجهیزات ساخت داخل، پیگیری و متقاعد کردن دولت برای افزایش حقوق و عوارض ورودی ماشین آلات از 10 به 15 درصد، مشارکت فعال و مشاوره های تخصصی در وزارت صمت دایر بر استعلام های عدم ساخت داخل (بررسی 220 پرونده که نهایتا به معرفی 95 مورد به همکاران ماشین ساز داخلی شده است)، حضور موثر در کنفرانس بین المللی لوله و اتصالات PE، همکاری در ایجاد اتاق فکر و اقدام ساخت داخل در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشارکت در راه اندازی صندوق حمایت و توسعه ماشین سازی، ایجاد بانک های تخصصی در انجمن و … برای اعضا توضیحات مبسوطی ارایه کرد.

 

هروس ابراهیمی (کاجاران) رییس هیات مدیره در بخشی از صحبت های خود به راهکارها و پیشنهادهایی برای دوره بعدی هیات مدیره به شرح زیر اشاره داشت:

  • ایجاد تعاونی با هدف تجمیع نیازمندی های اعضا و خریدهای عمده
  • تدوین استانداردهای لازم برای صنعت ماشین سازی و ساخت تجهیزات فرآیند پلیمرها به منظور راهگشایی در صادرات
  • حرکت یکپارچه در جهت اخذ گواهینامه دانش بنیان برای تمامی اعضا
  • عضویت در اتاق بازرگانی

 

پس از ارایه گزارش مالی توسط خزانه دار انجمن، آقای میرصادقی (سنتام)، پیشنهاد دوبرابر شدن حق عضویت از سوی وی مطرح و نهایتا مورد تایید مجمع قرار گرفت.

 

پس از تایید گزارش ها توسط مجمع، معرفی نامزدها، برگزاری انتخابات و اعلام نتایج که اینجا می توانید بخوانید، فرصتی برای طرح انتقادها و پیشنهادها در اختیار اعضا قرار گرفت.

آقای خادمی در این جلسه به نقد عملکرد هیات مدیره پرداخت و اعلام کرد: انتظار ما این است که در چنین جلساتی از وزیر و وکیل مملکت دعوت شود، حاضر شوند و به دغدغه ها و مشکلات صاحبان این صنعت گوش کنند. آیا انجمن توانسته چنین موقعیتی برای خود ایجاد کند؟ من شخصا از هیات مدیره مطالبه کردم که تجمیع خرید تجهیزات صورت بگیرد که تا امروز نتیجه ای نداشته است. قوانین بیمه، دارایی و کار ضد تولید هستند. انجمن برای این امور چه کرده است؟

در پاسخ، شاکری (پارسیان)، عضو هیات مدیره ضمن تایید برخی موارد به تلاش های انجمن در راستای حل مسایل خاص صنعت ماشین سازی پلیمر و ایجاد تغییراتی در امور حاکمیتی ( بیمه و دارایی و … ) که ناگهانی قابل انجام نیستند، اشاره کرد. همچنین اعلام کرد اگر دعوتی از دولتمردان به عمل می آمد قطعا می پذیرفتند ولی به دلیل اینکه جلسه انتخابات در پیش بوده این کار به زمان دیگری موکول شده است.

در این جلسه همچنین از سوی آقای هاشمی (مدیرعامل البرز ماشین سپاهان) پیشنهاد خرید دفتر اداری در تهران برای انجمن مطرح شد.

آقای میلانی (ماشین سازی میلان مهر ماشین) هم پیشنهاد یک مجتمع بزرگ کارگاهی را مطرح کرد. وی گفت: اگر بتوانیم فضایی در 20 تا 50 هکتار را با کنار هم قراردادن تجهیزات ساخت تک تک اعضا و تجهیز کردن بیشتر آن ایجاد کنیم، یعنی از خدمات ماشینکاری مشترک بهره ببریم و فینیشینگ خاص هر شرکت در ماشین آلات رعایت شود، می توانیم به عنوان یک هویت واحد قوی از یک طرف با دولت مذاکرات ثمربخش تری داشته باشیم و از سوی دیگر وقتی با مشتریان خارجی روبرو هستیم، آنها با هر کدام از ما به عنوان یک مجموعه کوچک مواجه نیستند و با یک ساختار بسیار قوی مواجه خواهند شد.

در پایان جلسه با اهدای لوح تقدیر از هیات مدیره قبلی قدردانی شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا