اخبار

به مناسبت هفته‌ی کارگر و پیگیری تحقق شعار سال انجام شد/ ارتباط تصویری هفت مجموعه تولیدی با رهبر انقلاب/ اورندپیشرو قطعه ساز پلیمری خودرو یکی از این هفت مجموعه بود

بسپار/ ایران پلیمر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته‌ی کار و کارگر، در ارتباط تصویری مستقیم و سه‌ساعته با هفت مجموعه‌ی تولیدی ضمن تأکید بر نقش و اهمیت جایگاه کارگر و وظایف متقابل کارگر و کارفرما در افزایش کمّی و کیفی تولید و ایجاد ثروت در یک اقتصاد سالم، به بیان نکاتی در خصوص علت نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید و الزامات تحقق این شعار و بخشهایی که باید بر آنها تمرکز ویژه شود، پرداختند و وظایف مسئولان در این عرصه را بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک هفته‌ی کارگر به همه‌ی کارگران و زحمت‌کشان، شنیدن گزارشهای امیدبخش از تولید را شیرین و جذاب خواندند و با تأکید بر انتشار عمومی این گزارشها گفتند: رفع مشکلات جامعه‌ی کارگری یکی از مسائل مهم است که باید نسبت به آن اهتمام شود.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقوله‌ی تولید در اقتصاد کشور را همچون سیستم ایمنی و دفاعی بدن انسان دانستند و گفتند: همان‌گونه که نقش سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس‌ها بسیار مهم است، اگر تولید مناسب و روبه‌رشد باشد، میتواند پیکره‌ی اقتصادی کشور را در مقابل ویروس‌های طبیعی و ویروس‌های دست‌ساز همچون تحریم و یا نوسانات قیمت نفت و تکانه‌های مختلف محافظت کند.

ایشان با تأکید بر اینکه تولید، عامل اصلی شکل‌گیری یک اقتصاد ملی و قوی است، افزودند: تولید علاوه بر اینکه برای اقتصاد کشور حیاتی است، از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز تأثیرهای زیادی دارد به‌گونه‌ای که توانایی یک ملت در تولید نیازهای اساسی خود، به آن ملت اعتماد به نفس و احساس عزت خواهد بخشید و زمینه‌ساز رفاه عمومی جامعه، افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش صادرات و تأثیرگذاری فرهنگی صادرات کالاهای داخلی در کشورهای دیگر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، روند فعلی تولید در کشور را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها ناکافی دانستند و با تأکید بر لزوم توسعه و تقویت بیشتر تولید، نکاتی را در خصوص جهش تولید و راه‌های تحقق آن در شرایط کنونی بیان کردند.

ایشان حمایت از تولید و تولیدکننده را اصلی‌ترین وظیفه‌ی مسئولان دانستند و تأکید کردند: حمایت از تولید فقط به معنای تزریق نقدینگی نیست بلکه باید با برداشتن موانع، میدان را برای سرمایه‌گذار، صاحب فکر و تولیدکننده باز کرد.

رهبر انقلاب اسلامی به برخی از مصادیق برداشتن موانع اشاره کردند و گفتند: حذف مقررات دست‌وپاگیر، مبارزه‌ی جدی با قاچاق کالا، مقابله با واردات بی‌رویه، مبارزه با فساد مالی و فساد اداری، رعایت حقوق مالکیت معنوی، مقابله با سفته‌بازی‌ها و سوداگری‌های زیان‌بخش، و معافیتهای مالیاتی در موارد ضروری و وضع مالیات در موارد لازم همچون ثروتهای بادآورده از جمله کارهای ضروری است که باید سه قوه نسبت به آن اهتمام بورزند.

رهبر انقلاب اسلامی به موضوع «ممنوعیت واردات» به عنوان یکی از زمینه‌های جهش تولید اشاره و خاطرنشان کردند: ما با واردات مخالف نیستیم اما تأکید داریم محصولی که در کشور تولید میشود و یا امکان تولید دارد، وارد نشود.

 

 یکی از هفت واحد یاد شده، شرکت قطعه ساز پلیمری خودرو اورند پیشرو (از هلدینگ رایزکو) به مدیریت دکتر حمیررضا صمدی بود که همراه با مصطفی بازیار کارگر نمونه این واحد در این ارتباط تصویری حضور داشته و به تشریح دستاوردها و مشکلات واحد تولیدی خود و طرح راه حل ها برای تحقق شعار سال (جهش تولید) پرداختند.

دکتر صمدی در نوروز امسال از سوی گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر به عنوان چهره بسپاری سال انتخاب شده بود. 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا