اخبار

به لبخند زدن ادامه بده! محافظ فلورسنتی دهان برای دندان‌هایی سالم‌تر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر همانطور که می‌گویند: زیباترین چیزی که می‌پوشی، لبخند تو است. تحقیقات نشان داده است لبخند زدن در جذابیت ظاهر بسیار اثرگذار است. این موضوع برروی رفتار مثبت احساسی اطراف افراد اثر دارد و این موضوع باعث تولید اندورفین می‌شود و استرس و نگرانی را کنترل می‌کند.
سلامت دهان و دندان نشان‌دهنده سلامت کلی بدن است و مشکلاتی مانند خرابی دندان یا آلودگی می‌تواند باعث مشکلاتی در سلامت انسان شود.
برای مثال، افرادی با مشکل پریودنتیت، که یک مشکل جدی جرم دندان است باعث بوی بد دهان می‌شود و به دلیل ترکیبات سولفوردار دارای این بو است و به دلیل فعالیت متابولیکی باکتری موجود در دهان است. این مولکول‌ها برای بافت نرم سمی بوده و مشکلات ناشی از ایجاد جرم را تسریع می‌بخشند و اگر رسیدگی نشود در صورت تشدید وضعیت حتی باعث از دست رفتن دندان می‌شود.
تشخیص درست این شرایط دهان و دندان برای سلامت افراد بسیار مهم است. اگرچه این ترکیبات سولفوردار مشکلات مهمی ایجاد می‌کنند اما می‌توانند مفید نیز باشند. برای مثال با استفاده از روشهایی می‌توان با بررسی درصد حضور این ترکیبات در دهان به مشکلات دهان پی برد.
به همین دلیل پروفسور یو شریک ژنگ و همکاران در دانشکده پزشکی هاروارد برروی این مشکلات تحقیقات زیادی انجام دادند تا تشخیص درست و سریعی برای مشکلات دهان و دندان انجام شود. نتایج تحقیقات آنها باعث تولید محافظ پوشیدنی دهان برای تشخیص مشکلات دندان با قابلیت حساسیت به ترکیبات سولفوردار شده است.
محافظ دندان از کامپوزیت PDMS و کوانتوم دات اکسید روی فلورسنت درست شده است. در واقع این مواد پایداری فلورسنتی پایداری تحت شرایط فیزیولوژیکی متفاوت دارند. اما در صورت بروز مشکل در دهان و حضور ترکیبات سولفوردار، قابلیت فلورسنتی کارآمد بوده و ناحیه آسیب دیده مشخص می‌شود.
به دلیل مکانیزم ساده آن، فرد با پوشیدن 7 ساعته این محافظ، می‌تواند مشکل را متوجه شود. پتانسیل بالای این محصول امکان تشخیص دقیق برای کنترل مشکلات دهان و دندان را فراهم می‌کند.
علاوه بر این، قیمت پایین و پایداری بلند مدت و امکان استفاده راحت آن همران با تولید آسان امکان تولید و پخش آسان این محصول را فراهم می‌کند.
چالش بعدی در این زمینه تولید دستگاه‌های پورتابلی است که به همراه محافظ دندان باشد و نیاز به رفتن به کلینیک دهان و دندان را کمتر ‌کند تا تنها در صورت لزوم به دندان پزشک مراجعه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا