اخبار

به دنبال طبیعی خواندن حقوق های بالا: دولت، نعمت زاده را از شورای حقوق و دستمزد کنار گذاشت

بسپار می نویسد،  پس از اظهارات جنجالی وزیر صنعت و معدن در جمع فعالان اقتصادی یاسوج هیئت وزیران ،عزل یکی از منتخبین خود را از شورای حقوق و دستمزد تصویب کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق یکی از اولین مصوبات دولت روحانی در مهرماه سال 92، وزیران آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت به عنوان دو وزیر منتخب هیات وزیران در شورای حقوق و دستمزد تعیین شده بودند.

اخیرا هیات دولت تصمیم به عزل یکی از 2 وزیر منتخب خود در این شورای مهم گرفته است و بر این اساس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان عضو منتخب هیات وزیران در شورای حقوق و دستمزد، جایگزین نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت شده است؛ این اتفاق  به هر دلیل نامشخص یا مشخص، پس از جنجال حقوق های نجومی و اظهارات نعمت زاده صورت گرفته است.

وی حقوق های بالا را در تمام دنیا امری طبیعی خوانده بود که نیازی به جنجال آفرینی ندارد.


گفتنی است بر اساس ماده 74 قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاههای اجرایی، “شورای حقوق و دستمزد” با عضویت رئیس سازمان مدیریت، وزیر اقتصاد و دو نفر از وزرا به انتخاب هیئت وزیران و رئیس دستگاه ذیربط و مجموعا دو نفر نماینده از کمیسیونهای اجتماعی و برنامه‌ و بودجه‌ و محاسبات مجلس (به عنوان ناظر) تشکیل می ‌شود.

بر این اساس، کلیه‌ دستگاههای اجرایی اعم از این که مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند مکلفند قبل از اتخاذ تصمیم در مراجع قانونی ذیربط برای تعیین و یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای کارمندان خود و یا هر نوع پرداخت جدید موافقت شورای مذکور را کسب کنند. مصوبات و تصمیمات شورا پس از تأیید رئیس جمهور قابل اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا