اخبار

به دعاوی حقوقی سرمایه گذاران و تجار بخش خصوصی در یک مرکز جدید رسیدگی می شود

بسپار می نویسد، مرکز داوری اتاق تهران با حضور محمدباقر الفت، معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رییس و اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تهران و جمعی از مسوولان قضایی و اساتید دانشکده‌های حقوق استان تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این دفتر در حالی قرار است در اتاق تهران راه اندازی شود که رسیدگی تخصصی به دعاوی حقوقی تجار و بازرگانان ایرانی با شرکای خارجی از جمله برنامه‌های این مرکز است و راه‌اندازی آن کمک شایانی به فعالان بخش خصوصی عضو اتاق تهران می‌کند.

افزایش سرعت در رفع اختلاف و منازعه در معاملات و قراردادهای منعقد شده، حل‌و‌فصل اختلافات تجار، بازرگانان و کارآفرینان به شکل تخصصی و با لحاظ عرف و رویه تجاری، کاهش هزینه‌ها و ریسک قراردادی در بخش حل و فصل اختلافات و همچنین ایجاد فضایی برای جذب سرمایه‌‎گذاران خارجی با ایجاد اعتماد و اطمینان و کاهش هزینه معاملاتی، از اهداف تبیین شده برای مرکز داوری اتاق تهران است.

در این مرکز همچنین اعضای اتاق تهران می‌توانند از مشاوره حقوقی، انجام قراردادهای منسجم و دقیق و نیز پیشنهادها برای صورتجلسات کاربردی بنگاه‌ها، برخوردار شوند.

ضرورت حضور چنین نهادی در اتاق تهران برای خدمات‌دهی به اعضا مشهود بود که با در دستور کار قرار گرفتن راه‌اندازی و طی کردن روال قانونی، در نهایت این مرکز طی مراسمی رسمی با حضور مقامات ارشد قوه قضاییه و اتاق تهران کار خود را آغاز می‌کند.

مراسم افتتاحیه مرکز داوری اتاق تهران فردا یکشنبه 17 اردیبهشت ماه از ساعت 15 تا 17 در محل سالن همایش‌های طبقه هشتم اتاق تهران و با حضور محمدباقر الفت، معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و مسعود خوانساری رییس اتاق تهران برگزار می‌شود. در این مراسم اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران، مسوولان مرکز داوری اتاق تهران و ایران و مدعوینی از چهره‌های شناخته‌شده حوزه حقوق و اقتصاد حضور دارند.

 

[EasyDNNnewsLink|134]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا