اخبار

بهبود جریان توسط پلی‌فنیل‌سولفون‌های جدید شرکت BASF

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت BASF اعلام کرده که سبد محصولی Ultrason®P خود را با تمرکز بر کاهش گرانروی محصولات توسعه داده است. پلی‌فنیل‌سولفون جدید در این سبد محصولی، دارای خواص بهبود جریان در قالب‌گیری تزریقی است و در عین حال خواص مکانیکی بسیار خوبی نیز دارد. بنابراین با استفاده از این مواد، امکان تولید اجزای بزرگ‌تر و با اشکال پیچیده‌تری مانند ظروف آشپزخانه‌های بزرگ و محفظه‌های مقاوم به گرما با هندسه پیچیده و دیواره‌های نازک وجود دارد. این به آن معناست که می‌توان مصرف انرژی و وزن اجزا را در فرآوری مواد خام کاهش داد. Ultrason®P2010 در حال حاضر به صورت جهانی در دو نوع شفاف و نیمه‌شفاف عرضه می‌شود.

این مواد جدید دارای قابلیت‌های قابل توجهی در خواص مقاومت ضربه و پایداری هستند که این موارد به خواصی چون مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر آتش که پیش از این نیز در محصولات این سبد محصولی دیده می‌شد، اضافه شده است. مقاومت ضربه تقریبا ده برابر سایر مواد مشابه در این رده است. علاوه بر آن این گرمانرم‌ها برای ساخت محصولاتی که در تماس با مواد غذایی هستند، در اروپا و امریکا مورد تایید قرار گرفته‌اند.

تجهیزات مورد استفاده در شرکت‌های تهیه و توزیع غذا و همچنین تجهیزات ساخت هواپیما، در میان کاربردهایی هستند که از ماده Ultrason®P2010 می‌توان در آن‌ها استفاده کرد. در هتل‌ها و رستوران‎ها، محفظه‌های غذا و ماهی‌تابه‌هایی که از جنس PPSU شرکت BASF تولید شدند، برای تهیه و انتقال غذا و همچنین حفظ گرمای غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این کاربردها مواردی مانند لزوم استرلیزه شدن و مقاومت ظروف در برابر مواد شوینده اهمیت زیادی دارد. در ساخت هواپیما، مقاومت در برابر آتش اهمیت زیادی دارد. بنابراین، پلاستیک‌های تخصصی مقاوم در برابر آتش که در هنگام آتش‌سوزی تنها مقدار کمی گرما و ذرات بسیار اندک مضر آزاد می‌کنند، شرایطی بهینه فراهم می‌کنند؛ نه تنها برای توزیع غذا در هواپیما، بلکه برای تولید صندلی، دریچه‌های هوا و ساخت محفظه‌های قرار دادن بار بالای صندلی‌ها.

Ultrason® نام تجاری گستره‌ای از محصولات شرکت BASF است. این مواد در تولید اجزای سبک در صنعت الکترونیک، خودروسازی و صنایع فضایی و همچنین در ساخت غشای محفظه‌های جداسازی آب در برخورد با آب داغ کاربرد دارند. به واسطه خواص بی‌نظیری که محصولات زیرمجموعه سبد محصولی Ultrason® دارند، می‌توانند جایگزین خوبی برای گرماسخت‌ها، فلزات و سرامیک‌ها باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا