اخبار

بهبود تولید ناخالص داخلی در بنلوکس به رشد پایدار پلیمرها کمک می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در شمال غربی اروپا، بین کشورهای فرانسه و آلمان منطقه ای اقتصادی به نام بنلوکس (Benelux) وجود دارد. این نام در واقع گرفته شده از حروف سه کشور بلژیک، هلند و لوکزامبورگ بوده و شرایط اقتصادی این سه کشور را در بر می‌گیرد. مساحت این منطقه 76000 کیلومتر مربع بوده و نزدیک به 29 میلیون نفر جمعیت دارد.
با وجود تقاضای اندکی که در بنلوکس برای بسپارها نسبت به سایر مناطق اروپایی وجود دارد، ولی دارای مراکز تولیدی پیشرفته و قابل توجهی می‌باشد. طبق اطلاعات منتشر شده از AMI یا Applied Market Information Ltd، با توجه به رشد چشم انداز تولید ناخالص داخلی در سال 2016  نیاز به رزین در هلند به 3/1 میلیون تن رسیده است. همین نیاز در بلژیک و لوکزامبورگ به 2 تن رسیده است.
گسترده بودن فرآیندهای پلاستیکی در این منطقه با بازیگران عمده‌ای اتفاق افتاده است که تولید را زنده نگه داشته‌اند. رانشگری فیلم 25 درصد نیاز موجود در هلند را شامل می‌شود. بسته بندی‌های صلب 21 درصد کل نیاز به بسپار در کشورهای بلژیک و لوکزامبورگ را نیز تشکیل می‌دهد.
در کشورهای بلژیک و لوکزامبورگ فرآیندکاران فیلم‌های گرمانرم بسیاری وجود داشته که تولیدات خود را بر اساس صادرات بنا کرده‌اند. این کشورها صنایع بسیار قوی در محصولات قالب گیری تزریقی شده دارا می‌باشند. از جمله شرکت‌های مهم در این صنعت می‌توان Curver، Allibert و Tupperware را نام برد. 
در کشور هلند نظیر بسیاری از کشورهای اروپایی، پلی پروپیلن بیشترین بسپار مصرفی بوده که غالب مصرف آن در بازار بسته بندی می‌باشد. بیشترین مصرف کننده‌ی PP در این منطقه شرکت Desch Plantpak بوده که تولیدکننده‌ی گلدان‌های مختلف مخصوص گیاهان می‌باشد.
نیاز به PVC نیز به دلیل تولید لوله در این منطقه بالاست چراکه شرکت‌های بین المللی تولیدکننده نظیر Wavin و Pipelife در این منطقه قرار دارند. 
با رشد مستمر یک درصد به صورت سالیانه تا سال 2020 این منطقه رشد اقتصادی ثابتی داشته و خانه‌ای پایدار برای بسیاری از تولیدکنندگان شناخته می‌شود. اخیرا AMI خبر داده است که 520 مرکز فعال تولیدی در بنلوکس قرار داشته که شرکت‌های مربوطه جزو فرآیندکاران کلیدی اروپا محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا