اخبار

بسپار یک بار دیگر نسبت به درج خبری غیرتخصصی در ایسنا واکنش نشان داد

بسپار/ ایران پلیمر روز گذشته خبری که اول بار توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شده بود، در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافت. متن این خبر که سراسر اغلاط تخصصی بود، باید که واکنش تشکل ها و مراکز علمی و پژوهشی ما را بر می انگیخت. گروه مجلات بسپار نیز به عنوان حلقه ای در زنجیره این صنعت یک بار دیگر با ارسال یادداشتی به ایسنا، نسبت به روند رو به گسترش غلط نویسی در رسانه ها هشدار داد. 

 

در متن این نامه آمده است: 

دبیر محترم سرویس استان های خبرگزاری دانشجویان ایران/ ایسنا

 

درود و احترام
 

پیشتر نیز در یک نامه سرگشاده به آن خبرگزاری محترم توجه دادیم که انتشار اخبار اساسا غیرعلمی می تواند موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورد. روز گذشته یک بار دیگر شاهد بودیم درج خبری با کد 97073017005 و عنوان “آب معدنی یخ زده را به هیچ وجه ننوشید” از یک سو اسباب تمسخر متخصصین پلیمر و از دیگر سو درد عمیق از عدم توجه مسوولین کشور به امور علمی را فراهم آورد. به عنوان یک رسانه همکار امیدوارم چنانکه پیشتر نیز گفتیم دست کم برای اخباری با این گستره اثرگذاری و بازنشر در شبکه های اجتماعی، از مراکز معتبر علمی کشور که کم هم نیستند از جمله دانشگاه ها و پژوهشگاه های مرتبط با پلیمر استعلام شود و یا به هر شکل مقتضی نسبت به اصلاح آن ممارست به عمل آید. 

 

با تشکر 

تبسم علیزادمنیر

سردبیر

متن خبر منتشره در ایسنا را اینجا ببینید

 

در سال 1395 نیر در پی درج خبری غیرتخصصی در خصوص سفره های یک بار مصرف نامه سرگشاده ای را به همین خبرگزاری ارسال کرده بود که می توانید آن را اینجا ببینید. 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا