اخبار

بسپار درگذشت کارآفرین نمونه کشور رضا مقیمی اصل را به خانواده اش تسلیت گفت

بسپار/ ایران پلیمر متاسفانه با خبر شدیم سید رضا مقیمی اصل کارآفرین برتر کشور و موسس مجموعه کارخانجات تولیدی مهراصل روز گذشته  و به هنگام بازدید در یکی از کارخانه ها به دلیل انفجار مخزن هیدرولیک جان خود را از دست داد. 

سیدرضا مقیمی اصل در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی در سال 95 که از سوی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد به عنوان یکی از 10 کارآفرین برتر کشور انتخاب و معرفی شده بود. 

شرکت مهراصل تحت مدیریت سیدرضا مقیمی و خانواده، بارها به عنوان واحد نمونه و صادرکننده نمونه از سوی نهادهای مختلف انتخاب و معرفی شده است. 

مراسم تشییع پیکر مرحوم سیدرضا مقیمی اصل مدیرعامل شرکت مهراصل روز پنجشنبه ساعت ۱۰ در وادی رحمت تبریز برگزار خواهد شد. همچنین مراسم شام غریبان آن مرحوم از ساعت ۱۵ تا ۱۷ همانروز در مسجد جوادالائمه واقع در خیابان فروغی در کوی ولیعصر منعقد خواهد شد.

 

بسپار درگذشت پدر را به خانواده و به طور ویژه به فرزند  او، سیامک عزیز و همسرش تسلیت گفته و برای آنان از خداوند آرزوی بردباری و برای درگذشته طلب آرامش می کند.

 

 

درباره شرکت مهراصل

شرکت تولیدی مهراصل در سال ۱۳۶۹ شمسی در شهرک صنعتی شهید سلیمی آذربایجان شرقی توسط مهندس سید رضا مقیمی تأسیس و بر مبنای تجربه ۳۰ ساله مدیران اصلی شرکت نسبت به طراحی خط خرید تکنولوژی، تأمین ماشین آلالت، مواد اولیه و در نهایت تولید دستگاه های متنوع تهویه مطبوع و تبرید صنعتی اقدام نمود.

پس از چند سری تولید و بهره برداری موفق، مهر اصل تولید روتین انواع چیلر و برج خنک کننده به تعداد هر کدام ۲۷۵ دستگاه در سال طی یک شیفت کاری را آغاز و پس کسب ظرفیت لازم، تولید پروانه بهره برداری مربوط را از اداره کل صنایع استان آذربایجان شرقی اخذ نمود.

از سال ۱۳۷۲ شمسی واحد طراحی محصولات جدید و بهینه سازی طرح های تولید تشکیل و پس از انجام بررسی های لازم، طرح توسعه شرکت تصویب و طی افزایش سرمایه ثبت شده، طرح توسعه شرکت با همکاری و مشارکت مدنی بانک تجارت جهت تولید کولر گازی، فن کویل و پکیج یونیت آغاز گردید.

طی سالهای ۱۳۷۵ و ۱۳۷۶ شمسی از طرفی تولید پکیج یونیت های مخابراتی مهراصل به عنوان گامی بزرگ در این صنعت آغاز و از طرف دیگر کیفیت سایر دستگاه های تولیدی شرکت که چندین سال مورد بهره برداری مستمر قرار داشته اند به مشتریان این شرکت اثبات گردید که این امر پس از کارشناسی ها و بازدید های متعدد منجر به دریافت پروانه تولید از وزارت صنایع و پیوستن مهراصل به معدود واحد های تولیدی کشور گردید.

با توجه به سیاست های کیفیت گرایی در شرکت، طرح انطباق عملیات تولید شرکت با خواسته های استاندارد جهانی سری ISO9000 از سال ۱۳۷۶ شمسی به اجرا گذاشته شد و پس از طی مراحل آموزش ممیزی و سرممیز داخلی و مستندسازی اتوماسیون کامل، موفق به اخذ اولین گواهی ISO9001-2000 در صنعت تهویه مطبوع کشور برای چیلرهای آبی و هوایی تا ۶۰۰ تن تبرید از مؤسسه Lloyd’s انگلستان گردید.

موفقیت دیگر شرکت تولیدی مهراصل، اخذ گواهینامه ISO14001 از مؤسسه MOODY INTERNATIONAL انگلستان در سال ۱۳۸۰ شمسی می باشد و اولین موفقیت شایسته و جهش سریع به سمت کیفیت پس از نمایش محصولات شرکت در نمایشگاه های بین المللی ۱۳۷۷، ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ تهران، شرکت را مفتخر به دریافت تقدیرنامه و تندیس سرامیکی از وزارت صنایع و مرکز توسعه صادرات ایران به عنوان واحد نمونه هر سه نمایشگاه یاد شده نمود.

هم اکنون واحد تولیدی مهراصل با همیاری بیش از ۹۵۰ نفر شامل کارگران زحمتکش، تکنسین ها، مدیران متخصص، مهندسین طراح و محاسب، کارشناسان فنی و … ، و با سرمایه ثبت شده ۱۵۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال و سالن های تولید عملیاتی بیش از ۴۰ هزار مترمربع به عنوان بزرگترین تولید کننده کویل در ایران مشغول به فعالیت می باشد.

مجموعه واحدهای تولیدی مهراصل به عنوان تولید کننده کلیه دستگاه ها، قطعات و تجهیزات صنعتی حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع و همچنین انجام خدمات پس از فروش، تولید، انجام امور اکتشافی و استخراجی، بهره برداری و فرآوری کلیه امور معدنی در اتباط با تولید و استخراج مواد کانی و فلزی و محصولات زیر دستی آنها، واردات کلیه ماشین آلات و مواد اولیه مورد لزوم، صادرات، اخذ نمایندگی از شرکت های داخلی و خارجی، ایجاد شعب در کلیه شهرستان ها و خارج از کشور و … هم اکنون دارای هفت خط کامل اتوماتیک تولید کویل بوده و تغذیه کننده اکثر کویل های کارخانجات تهویه مطبوع و تامین انواع کویل ها، به عنوان واحد کشوری و بزرگترین تولید کننده داخلی کولرهای گازی صنعتی و خانگی است که با داشتن ۳ فقره پروانه اکتشاف فلزات پایه، به عنوان بزرگترین و مجهزترین تولید کننده لوله های مسی مورد نیاز صنعت تهویه مطبوع کشور به شمار می رود.

مهراصل تنها تولید کننده چیلرهای جذبی دو اثر تحت لیسانس و با مارک و نشان KAWASAKI ژاپن است که افتخار بزرگی برای ایران محسوب می شود.

از دیگر تولیدات این مجموعه صنعتی می توان به تولید اقلام زیر اشاره نمود:
چیلر (۸۰۰ دستگاه در سال)، چیلر جذبی (۲۰۰ دستگاه در سال)، انواع برج های خنک کننده (۱۵۰۰ دستگاه در سال)، پکیج یونیت حساس (۱۰۰۰ دستگاه در سال)، هواساز (۱۰۰۰ دستگاه در سال)، پکیج یونیت های هوایی (۲۰۰ دستگاه در سال)، فن کویل (۱۰۰۰۰۰ دستگاه در سال)، کولر های گازی صنعتی و خانگی (۲۱۰۰۰۰ دستگاه در سال)، یونیت هیتر (۴۰۰۰ دستگاه در سال)، مبدل حرارتی (۸۲۵ دستگاه در سال)، انواع کندانسور و مبدل حرارتی (۲۰۰۰۰ دستگاه در سال)، انواع اواپراتور و مبدل حرارتی (۲۰۰۰۰ دستگاه در سال)، دستگاه تقطیر و مبدل حرارتی (۲۰۰۰۰ دستگاه در سال)، دستگاه تهویه مطبوع هواپیما (۶۰ دستگاه در سال)، انواع لوله مسی (۱۰۰۰۰ تن در سال)، انواع اتصالات لوله مسی (۲۰۰ تن در سال)، کویل آلومینیومی (۳۰۰۰ مترمربع)، گاز نیتروژن (۱۰۰۰ تن در سال)، عایق حرارتی (۴۵۰۰۰۰ تن در سال)، فن صنعتی موتوردار (۲۳۰۰۰۰۰ عدد در سال) و …

بخشی از افتخارات کسب شده:
– عضویت در انجمن مدیران صنایع از سال ۱۳۷۶
– واحد نمونه نمایشگاه بین المللی تبریز در سال ۱۳۸۰
– واحد نمونه نمایشگاه بین المللی مشهد در سال ۱۳۸۰
– واحد نمونه تولیدی صنعتی استان در سال ۱۳۸۰
– عضویت حقوقی انجمن مهندسی مکانیک ایران از سال ۱۳۸۳
– صادرکننده نمونه برتر استان در سال ۱۳۸۳
– عضویت حقوقی انجمن مهندسی دریایی ایران از سال ۱۳۸۴
– رتبه دوم کارآفرین در حال رشد استان آذربایجان شرقی در زمینه صنعت در سال ۱۳۸۵
– واحد نمونه صنعتی در استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۶
– منتخب توسعه صنعت و تولید در استان آذربایجان شرقی ۱۳۸۶
– دارنده گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاه همکار در سال ۱۳۸۷
– طرح برگزیده احداث کارخانه مهراصل توسط استانداری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۷
– یکی از صد شرکت برتر ایران بر اساس سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۳۸۸
– تندیس ویژه اولین نشست تولید کنندگان برتر صنعت در سال ۱۳۸۸
– تندیس تولید کننده برتر از استانداری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۸
– لوح تقدیر حسن تدبیر و تلاش در مسیر تولید و اهداف ارزشمند صنعت از استانداری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۸
– لوح تقدیر مشارکت در ششمین نمایشگاه بین اللملی لوله و اتصالات و ماشین آلات وابسته (BORU 2010) استانبول-ترکیه
– کسب تندیس هفتمین جشنواره تولید ملی ـ افتخار ملی از انجمن مدیران صنایع ایران در سال ۱۳۸۸
– دارنده گواهی عضویت در انجمن بین المللی تولیدکنندگان لوله در سال ۱۳۸۸
– لوح تقدیر مشارکت در نمایشگاه تهویه مطبوع و تبرید صنعتی ISK-SODEX 2010 استانبول-ترکیه در سال ۱۳۸۹
– دارنده گواهینامه عضویت در اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در سال ۱۳۸۹
– دارنده گواهینامه حضور در اولین نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی و خودکفایی صنعت و مدن در سال ۱۳۸۹
– دارنده تندیس و لوح واحد نمونه تولیدی از نهاد ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۹
– لوح تقدیر نهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم های سرمایشی گرمایشی در سال ۱۳۹۰
– واحد نمونه صنایع ماشین سازی در سال ۱۳۹۰
– کارفرمای برتر حامی کارگر در سال ۱۳۹۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا