اخبار

بسپار اسفنجی جدید با قابلیت کشش برای تولید قلب مصنوعی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، دانشمندان دانشگاه Cornell ، موفق به تولید بسپار اسفنجی جدیدی با قابلیت کشش (stretchable) شده‌اند که اتصال حفرات موجود در آن امکان حرکت مایعات از میان آن را فراهم می‌سازد؛ بدین ترتیب، این اختراع می‌تواند برای تولید قلب مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد. 

این بسپار اسفنجی که در ابتدا بصورت مایع می‌باشد را می توان در داخل قالب ریخته تا شکل دلخواه آن پدید آید. در نتیجه، می‌توان از این بسپار برای تولید ارگان‌های مصنوعی بدن نیز استفاده کرد. نتایج این تحقیق در مجله معتبر Advanced Materials به چاپ رسیده است. 
به دلیل وجود مسیرهای موجود در این لاستیک اسفنجی، هوا و مایعات را می‌توان از میان آن عبور داد. در اثر عبور این سیالات، ابعاد قطعه لاستیکی تا 300 برابر ازدیاد طول پیدا خواهد کرد. اگرچه استفاده از این ماده برای کاربرد در بدن نیاز به تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دارد، اما در آینده نزدیک دست مصنوعی توسط این بسپار جهت بررسی های اولیه تهیه خواهد شد. 
تولید حفرات در داخل این لاستیک، با استفاده از نمک در لاستیک مایع امکان پذیر است. پس از پخت لاستیک، نمک از آن خارج می‌شود. این گروه تحقیقاتی از ترکیب لاستیک سیلیکونی و الیاف کربن برای ایجاد ساختاری با قابلیت کشش استفاده نمودند. در حال حاضر این گروه تحقیقاتی در تلاشند تا محرک‌های (actuators) اسفنجی با استحکام بالاتر، سرعت پاسخ‌دهی بیشتر و زیست‌سازگاری را توسعه دهند. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا