اخباراخبار ویژه

بسته بندی های پلاستیکی آلمان: اهداف توسعه ی پایدار هنوز اهمیت دارند/ با وجود بحران ویروس کرونا، مواد بازیافتی هنوز مورد تقاضا هستند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  در تحقیقی که در میان شرکت ها انجام گرفت، انجمن بسته بندی و فیلم های پلاستیکی آلمان، تقاضا برای پلاستیک های بازیافتی را مشخص کرد. پس از این تحقیق مشخص شد که ویروس کرونا نه تنها موجب کاهش تولید شده است، بلکه در حال حاضر به شدت موجب افت قیمت پلاستیک شده و مشکلاتی را برای بازیافت کنندگان پلاستیک به وجود آورده است. با این وجود نتایج تحقیق نشان می دهد که حتی با وجود شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده است تولید کنندگان و مشتریان آن ها هنوز به اهداف توسعه و پایداری پایبند هستند.
حدود دو سوم از تولید کنندگان بسته بندی پلاستیکی در مورد مصرف مواد بازیافتی مورد مصاحبه قرار گرفتند. که بیان کردند مصرف مواد بازیافتی در شرکت آن ها تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. این شرکت ها بیان کردند میزان تقاضای آن ها برای محصولاتشان بین 10 تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است. بیش از 70% این شرکت ها بیان کردند از کاهش فروش محصولاتشان متاثر شده اند و حدود 28 درصد از آن ها که کمتر از مواد بازیافتی استفاده می کنند بیان کردند که کاهش قیمت پلیمیر عامل تعیین کننده ای در کسب و کار آن ها است.
ایزابل اسمیت ، مدیر بخش اقتصاد چرخشی در IK بیان می کند: “صنعت ما نیز از این بیماری متاثر شده است و تولیدکنندگان صنعت بسته بندی نیز در معرض کاهش فروش ناشی از بحران ویروس کرونا قرار دارند. همه ی ما از مشتریان، به ویژه در بخش مصرف کالاها، سپاسگزاریم که به اهداف خود مبنی بر استفاده از مواد بازیافتی، حتی در زمان شیوع بیماری پایبند هستند. این موضوع نشان می دهد اقتصاد گردشی در روش و راهبرد این شرکت ها نهادینه شده است.”
با این وجود، انجمن با نگرانی در حال مشاهده ی ضعیف شدن صنعت بازیافت در این روزهاست و سرمایه گذاری در اقتصاد گردشی در سال پیش رو به شدت مورد نیاز است. این مطلب نیز مهم است که تقاضای محصولات بازیافتی به ویژه در میان افراد جامعه بیشتر باشد و برای استفاده ی آن ها مشوق هایی در قیمت قرار داده شود. این کار نگرانی های تجارت صنایع بسته بندی را کاهش می دهد. اهمیت این موضوع از این جهت است که این صنعت از بزرگترین مصرف کنندگان مواد بازیافتی در آلمان به شمار می رود. بخش های اصلی دیگر، صنعت ساختمان و کشاورزی هستند که از متقاضیان اصلی مواد بازیافتی به شمار می آیند.
تولیدکنندگان بسته بندی که در سازمان IK ثبت شده اند موظف شده اند که تا سال 2025 مصرف پلاستیک های ضایعاتی خود را به مقدار 1 میلیون تن بر سال (1m t/y) برسانند. این مطلب به این معناست که میزان واکنش های زنجیره ای پلیمری به مقدار 4 برابر افزایش پیدا کند و همچنین تقاضایی بیش از 500 هراز تن با کیفیت تعیین شده وجود داشته باشد. صنعت حتی در شرایط سخت نیز به این هدف پایبند است.
بر اساس تحقیق موسسه ی PIE در مورد تاثیر بیماری COVID-19 بر صنعت پلاستیک اروپا که در ماه مه سال 2020 انجام گرفت مشخص شد که شیوع این بیماری تاثیر مثبتی بر روی دیدگاه عمومی در مورد پلاستیک های یکبار مصرف، ماسک ها و بسته بندی های مواد غذایی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا