اخبار

بسته‌های حمایت مالی جانی تازه به سهام پتروشیمی های اروپا بخشید

بسپار/ ایران پلیمر سهام شرکت های پتروشیمی در اروپا به پشتوانه بسته‌های حمایتی دولت‌ها با افزایش روبه‌رو شد، در حالی که همچنان چشم‌انداز اقتصادی تیره و تار است.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، شرایط نامطلوب اقتصادی مانع افزایش سهام‌ پتروشیمی ها در اروپا نشد و بسیاری از بورس‌های اروپایی نیز روز دوشنبه (هشتم اردیبهشت‌ماه) در پی  انتظارها درباره ارائه بسته‌های حمایتی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی و دولت‌ها با رشد همراه بودند.

براساس تحلیل‌های مالی، بسته‌های حمایتی مالی غیرمنتظره ازسوی دولت‌ها در سراسر اروپا و آمریکای شمالی ممکن است تاحدودی فعالیت‌های اقتصادی آسیب دیده از همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا را بهبود ببخشد و به سلامت اقتصادی بخش‌های خصوصی در میان مدت و بلندمدت کمک کند.

با این‌ حال، قیمت‌های جهانی نفت همچنان در روز دوشنبه روند کاهشی داشت، پیش‌بینی می‌شود افت تقاضا در ماه‌های آوریل و مه رکورد تازه‌ای ثبت کند.

سهام مواد شیمیایی تا حدودی از زیر بار چشم‌اندازهای نامطلوب اقتصادی راحت شد، همچنین ارائه بسته‌های مالی بیشتردر کره‌جنوبی و ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی سبب بهبود بازارهای بورس آسیا شد.

شاخص استاکس 600 اروپا برای شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مواد شیمیایی نسبت به زمان بسته شدن بازار در هفته پیش، حدود 2 درصد افزایش یافت.

در میان سهام 30 شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی که با افزایش روبه‌رو شد، سه شرکت در صدر جدول قرار گرفتند و سهام تولیدکنندگان بزرگی مانند باسف و لانکسس رشدی حدود چهار درصد را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا