اخبار

بسته‌بندی مواد غذایی با قابلیت انحلال برنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی جایزه جهانی مهندسی شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  تیمی از دانشجویان دکترای مالزیایی با طرح قابل اجرای بسته‌بندی مواد غذایی خشک، برنده‌ی جایزه‌ی جهانی چالش مهندسی شدند.

مهندسانی از دانشگاه Southampton مالزی، دانشگاه مالزی و دانشگاه پتروناس طرح اولیه‌ای از  بسته‌بندی قابل‌انحلال موادغذایی ارائه دادند که منجر به کاهش چشمگیر استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف در بسته‌بندی‌های سوپرمارکت‌ها می شود.

این بسته‌بندی تحت‌عنوان PICAS که از کراگینان (نوعی جلبک) و نوعی نشاسته اصلاح شده ساخته شده روش جدیدی برای بسته‌بندی‌ّهای پلاستیکی مواد غذایی خشک و بدون بسته‌بندی پیشنهاد کرده که تنها تا زمانی که محصولات در آب جوشانده شوند از مواد غذایی محافظت می کند. درحالی که لایه‌ی شفاف نشاسته از مواد نگهداری می کند کراگینان از ورود مایعات به داخل بسته‌بندی جلوگیری می کند.

Ivan ling مدیر پروژه از دانشگاه Southampton مالزی می گوید: مفتخریم که به عنوان برنده‌ی این جایزه معتبر انتخاب شدیم. یکی از موضوعاتی که اخیرا توسط وزارت علوم و تکنولوژی، انرژی و محیط زیست مالزی مورد توجه قرار گرفته دفع ضایعات پلاستیکی است و این مساله ما را به این فکرانداخت که چطور می توانیم نقشی در حل این معضل ایفا کنیم. ما برای توسعه‌ی PICAS برنامه داریم و امیدواریم در آینده‌ی نزدیک این محصول تجاری شود.‌‌

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا