اخبار

بسته‌های حمایتی استاندارد برای صادرکنندگان

بسپار/ایران پلیمر مدیرکل استاندارد استان تهران گفت که بسته‌های حمایتی برای صادرکنندگان از جمله گواهینامه صادرکننده برتر، ثبت کالای صادراتی، نشان ویژه صادرات، صادرکننده نمونه و… برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده‌ است.

عباس نوری، با اشاره به اینکه استانداردهای تدوین شده در ایران باید به موازات تکنولوژی روز دنیا، روزآمد شود، گفت: روزآمد کردن استانداردها یکی از راه‌های پر کردن شکاف بین سطح تکنولوژی تولیدات جهانی و داخلی است.

وی با اشاره به نامگذاری روز دوم از هفته استاندارد (۲۵مهر) با عنوان استاندارد مردمی، دیپلماسی کیفیت، تولید صادرات محور، گفت: روزآمد کردن استانداردها، زیربنای تولیدات باکیفیت و در نتیجه افزایش صادرات است.

نوری با اشاره به بازنگری ۱۷۰ و تدوین و تجدیدنظر ۲۴ استاندارد ملی در اداره‌کل استاندارد استان تهران در شش ماه نخست سال، اظهار کرد: با توجه به رویکردهای کلان کشور، آسیب‌شناسی روند موجود و بر مبنای ضرورت اتصال حوزه تدوین استانداردهای ملی به جریان علمی کشور، بازنگری و به روز رسانی و ارتقای کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه، انتظارات حاکمیت و افزایش  ایران در عرصه فعالیت‌های استانداردسازی بین‌المللی، در دستور کار اصلی سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد. در این راستا، ادارات‌کل استانی به عنوان بازوهای اجرایی سازمان، تدوین و تجدید نظر استانداردها را عهده‌دار بوده و استانداردهای ملی را با نگاه به استانداردهای بین المللی، شرایط بومی و نیازهای داخلی کشور مورد بازنگری قرار می‌دهند تا بستر بکارگیری هرچه بهتر استانداردها در جامعه فراهم شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش و ارتقای سطح دانش نیروی انسانی شاغل در امر تولید، گفت: گام اول در تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و مجهز به دانش تکولوژی روز دنیا، ارتقای سطح دانش و مهارت‌آموزی شاغلین در واحدهای تولیدی است. آموزش مدیران کنترل کیفیت لازمه کیفی‌سازی تولیدات و خدمات است. حدود ۲۷ هزار نفر- ساعت آموزش در شش ماه نخست سال، برای مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان استاندارد برگزار شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران در خصوص تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت نیز خاطر نشان کرد: در استان، حدود ۲۵۰۰ نفر مدیرکنترل کیفیت تایید صلاحیت شده‌ در واحدهای تولیدی و خدماتی استان مشغول فعالیت‌اند.

تولیدات رقابت‌پذیر در بازار جهانی نیازمند تقویت دیپلماسی کیفیت است

دبیر شورای استاندارد استان درباره رسیدن سطح تولیدات داخلی به سطح قابل رقابت در بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: با استفاده از گفتمان‌ها و فناوری‌های نوین، با تکیه بر سه اصل توسعه پایدار، تاب‌آوری اقتصادی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، برای ارتقای دیپلماسی کیفیت پیگیری شود تا بتوان کالاهای تخصصی و با سطح بالای فناوری به منظور صادرات و اقبال منطقه‌ای و جهانی تولید کرد.

مدیر کل استاندارد استان تهران با اشاره به بسته‌های حمایتی برای صادرکنندگان اظهار کرد: در این خصوص، مشوق‌ها و مزایایی مانند گواهینامه صادرکننده برتر، ثبت کالای صادراتی، نشان ویژه صادرات، صادرکننده نمونه و… برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده‌است و با صدور پروانه‌های استاندارد و مجوزها، حجم صادرات محصولات استاندارد، با وجود تشدید تحریم‌ها، افزایش داشته ‌است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا