اخبار

برگزاری یک نمایشگاه مجازی ایران در عراق/ ماشین آلات و محصولات پلاستیکی

بسپار / ایران پلیمر اولین نمایشگاه مجازی کالاهای ایران در عراق برگزار می‌شود.

سازمان توسعه تجارت خبر داده که اولین نمایشگاه مجازی با محوریت صادرات کالای ساخت ایران به عراق از ۱۳ تا ۱۹ بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

براین اساس با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری حضوری و گسترده نمایشگاه‌ها طرح برگزاری مجازی این برنامه در دستور کار قرار گرفته تا مشارکت‌کنندگان بتوانند با تماشای این محصولات نسبت به خرید کالاهای ایرانی اقدام کنند.

لوازم و تجهیزات ساختمان، مواد شوینده و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی، مبلمان و دکوراسیون خانه، مواد غذایی، ماشین‌آلات و  محصولات پلاستیکی بخشی از حوزه‌هایی خواهد بود که محصولات ایرانی تولید شده به وسیله نمایشگاه مجازی به طرف عراقی معرفی می‌شوند.

سازمان توسعه تجارت همچنین اعلام کرده که ایران در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش حدود شش میلیارد دلار به عراق صادر کرده است.

آمار صادراتی ایران در حالی اعلام شده که عراق در طول سال حدودا ۳۲ میلیارد دلار واردات دارد و از این‌رو ایران هنوز نتوانسته سهم خود در این بازار گسترش دهد.

علی شریعتی – عضو اتاق بازرگانی ایران – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور رقبای قدرتمند در بازار عراق بیان کرد: هر چند ایران در طول سال‌های گذشته توانسته با وجود تمام مشکلات بازار خود در ایران را حفظ کند اما باید در نظر داشت که رقبایی مانند ترکیه، اردن و سایر کشورهای عربی نیز به دنبال نقش‌آفرینی در این بازار هستند که در صورت عدم آمادگی از سوی ایران می‌تواند منجر به کاهش نفوذ در بازار عراق شود.

به گفته وی با توجه به مشکلات کلان اقتصادی که دولت عراق با آنها روبه‌روست پیش‌بینی می‌شود که قدرت خرید مردم این کشور در ماه‌های آینده کاهش یابد که این موضوع قطعا خود را در آمار واردات عراق نشان خواهد داد. از این‌رو حضور پرقدرت صادر کنندگان ایرانی و معرفی محصولاتی که توان دوام در عراق را دارند اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا