اخبار

برنامه های ستاد فناوری نانو در سومین کنفرانس مستربچ و کامپاند اعلام شد

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، برنامه چالش نوآوری با عنوان “بهبود خواص مهندسی کامپوزیت های پلیمری با استفاده از فناوری نانو”، ارائه مطالعه “مستربچ های نانویی”، سخنرانی مدیر کار گروه صنعت و بازار و مشارکت در نمایشگاه جانبی کنفرانس مهمترین اقدامات ستاد فناوری نانو در کنفرانس است. 

سومین کنفرانس مستربچ و کامپاند روزهای 16 و 17 بهمن ماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت توسط انجمن مستربچ وکامپاند برگزار خواهد شد. این کنفرانس مهمترین اتفاق علمی در صنعت مستربچ و کامپاند کشور است.

سومین کنفرانس مستربچ و کامپاند با بهره گیری از تمامی امکانات و پتانسیل های مرتبط برگزار می شود و در این راستا برنامه ریزی و فعالیت از ماه های قبل آغاز شده و فعالان مرتبط این صنعت از قبیل تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند، ماشین آلات تولید این صنعت، دانشگاه های مطرح کشور از قبیل امیرکبیر، شریف، علوم و تحقیقات، تهران، صنعتی اصفهان و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی به نوعی در حال همکاری با ستاد اجرایی کنفرانس برای پربار برگزار شدن کنفرانس هستند.

از جمله حمایت کنندگان مهم از کنفرانس، ستاد فناوری نانو است که همکاری مجدانه و صمیمی را با ستاد اجرایی کنفرانس شروع کرده است. به همین منظور مصاحبه ای با جناب آقای مهندس باقری مدیر مرکز توسعه نانوکامپوزیت، رنگ و رزین ستاد فناوری نانو انجام دادیم.


1.     آقای مهندس باقری ضمن تشکر از همراهی دلسوزانه شما و همکاران محترمتان در برگزاری مهمترین اتفاق علمی در صنعت مستربچ و کامپاند کشور، خواهشمند است بفرمایید ستاد نانو چه اقداماتی در خصوص کنفرانس انجام خواهد داد؟

مهمترین اقدام سخنرانی جناب آقای دکتر اسدی فرد، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد فناوری نانو در خصوص معرفی ستاد و حمایت های آن از شرکت ها و متقاضیان صنعتی است. این سخنرانی توسط ایشان در ایام برگزاری کنفرانس و در روز افتتاحیه انجام خواهد شد.

2. آیا ستاد نانو برنامه ویژه ای هم برای کنفرانس دارد؟

بله، برگزاری برنامه چالش نوآوری با عنوان “بهبود خواص مهندسی کامپوزیت های پلیمری با استفاده از فناوری نانو”  مهمترین برنامه ستاد در کنفرانس است. برنامه  این چالش در تاریخ 11 آذر 96 اجرایی شده است. در این راستا ما در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به دنبال راهکارهای عملیاتی از سوی شرکت های خلاق و نوآور، پژوهشگران،مخترعان و فناوران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه ها و پژوهشگاه ها از داخل و خارج کشور هستیم.

طرح برتر و  برگزیده در سومین کنفرانس مستربچ و کامپاند در بخشی با عنوان “فرصت های سرمایه گذاری در حوزه نانوآمیزه های پلیمری و پلیمرهای پیشرفته” برای شرکت ها و متقاضیان صنعتی به منظور سرمایه گذاری مشترک با فناور ارائه خواهد شد.

3.     اطلاع رسانی هم در این خصوص صورت گرفته است؟

اجرای این برنامه توسط کارگزار ستاد یعنی اندیشکده صنعت و فناوری (اصف) توسط جناب آقای دکتر ملکی فر انجام می شود و اطلاع رسانی از طریق کانال های مختلف مانند وب سایت ها، رسانه، شبکه های اجتماعی و ارسال پوستر و رایانامه به اساتید، دانشجویان دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد صورت پذیرفته است.

4.     در خصوص دیگر اقدامات و برنامه ها هم اگر موردی باقیمانده، لطفاً بفرمایید.

ارائه ای با عنوان معرفی پتنت و تحلیل پتنت توسط خانم مهندس لطفی زاده، احتمالا در دو بخش معرفی تحلیل پتنت یا برگزاری کارگاه تحلیل پتنت و معرفی یک مطالعه موردی با عنوان مستربچ های نانویی برای پلیمرها و نانوذرات پرکاربرد هم در حال برنامه ریزی و انجام است.

همچنین در بخش نمایشگاه جانبی کنفرانس هم ستاد نانو غرفه خواهد داشت. این غرفه  به منظور پاسخ به سوالات، دریافت تقاضاها و ارائه راه حل ها و نیز معرفی بخش های مختلف ستاد به شرکت ها و متقاضیان صنعتی برپا می شود.


منبع:انجمن  مستربچ و کامپاند ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا