اخبار

برخی از تولیدکنندگان از ممنوعیت واردات پلی کربنات می گویند/ این ممنوعیت ظاهرا به دلیل تولید این ماده در داخل کشور اعمال شده است

بسپار/ ایران پلیمر یکی از تولیدکنندگان صنعت پلاستیک در گفت و گو با خبرنگار بسپار اعلام کرد که بر روی واردات پلی کربنات به دلیل تولید آن در داخل کشور ممنوعیت اعمال شده است. 

سال گذشته پتروشیمی خوزستان در چند نوبت خبرهایی مبنی بر رکوردشکنی در تولید پلی کربنات را اعلام کرده بود و اتفاقا در مصاحبه ای با بسپار اینجا می توانید بخوانید به وزارت صمت در خصوص رعایت حقوق تولیدکنندگان داخلی و نیاز به محدودیت های واردات توجه داده بود. ظاهرا این توجه حالا به ممنوعیت واردات این ماده پلیمری منجر شده است. 

 

میزان مصرف پلی کربنات در کشور 18 تا 22 هزارتن برآورد می شود. 

 

هم اکنون محموله های وارداتی موجود در بازار به قیمت های پیش ازافت قیمت ها (2000دلار) خریداری شده اند که روی بازار اثرگذار خواهد بود. هم اکنون قیمت پلی کربنات 1800 دلار در هر تن است. برخی از تولیدکنندگان با توجه به اینکه از میزان دقیق تولید در پتروشیمی خوزستان اخباری در دست ندارند، معتقدند در صورتی که نیاز بازار از تولید داخل پیشی بگیرد می تواند منجر به افزایش قیمت ها شود و مصوف کنندگان این ماده پلیمری را در این شرایط اقتصادی متضرر کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا