اخبار

برجام به معنای واردات قطعات قابل ساخت در کشور نیست!

بسپار می نویسد،محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن قطعه و مجموعه سازان خودرو به سخنان روحانی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: رییس جمهور امروز در جلسه تقدیر از تیم مذاکره کننده اعلام کرد به فرجام رسیدن برجام به معنای واردات قطعاتی که در ایران ساخته می شوند نیست. این سخن رییس جمهور به معنای ادامه حمایت از تولید داخلی است.

وی که جزء هیات سفر ایتالیا و فرانسه بود گفت: در این سفر متوجه شدم دیدگاه جهانی نسبت به ما تغییر کرده است. ایران با پژو قرار داد عقد کرده و در حال عقد قرارداد با فیات است. به آن­ها گفته شده قطعه سازان ایرانی با عر شرکتی که به ایران بیاید و شرایط را بپذیرد همکاری می کنند. این شرایط از این قرارند: 40 درصد ساخت داخل در شروع و رسیدن به 80 درصد در مرحله دوم و 30 درصد صادرات.

نجفی به صنعت خودروسازی هند نیز اشاره کرد و گفت: خودروهای فورد با 85 درصد قطعه هندی در آنجا تولید می شود. رنو کوئید با 97 درصد قطعه هندی و با طراحی هند زیر نظر رنو تهیه می شود. در واقع یک خودرو ارزان قیمت زیر 5000 یورو در هند متولد شد.

وی افزود در این شرایط باید با تقویت تحقیق و توسعه و ایجاد جوینت فنچر های بین المللی باید خود را ارتقا داده و وارد همکاری های بین المللی شویم. هند اکنون 2/11 میلیارد دلار صادرات قطعه دارد و برنامه دارند تا در سال 2026 به 200 میلیارد دلار صادرات برسند. اندونزی، تایلند، ویتنام و مکزیک حرکت قطعه سازی و صادرات شروع شده و اگر دیر اقدام کنیم بازار ما را خواهند گرفت.

دبیر انجمن قطعه و مجموعه سازان خودرو با اعلام اینکه 9-12 اسفندماه جاری نمایشگاه توانمندی صنعت خودرو برپا می شود  از تولیدکنندگان قطعات و کامپاندهای پلیمری درخواست کرد در این نمایشگاه شرکت کنند و گفت برای هزینه های نمایشگاه 50 درصد تخفیف گرفته اند. وی همچنین به برگزاری همزمان سویمن همایش بین المللی خودرو دو روزه ای در آن ایام اشاره کرد و افزود: بیش از 500 مهمان خارجی داریم و در یکی از جلسات همایش رییس جمهور شرکت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا