اخبار

برتری گرید جدید EPDM میتسویی در چالش دمای پایین

بسپار می نویسد، مدت زمان مدیدی است که الاستومر EPDM شرکت میتسویی با نام تجاری Mitsui-EPT تولید می شود. در تولید این الاستومر از تکنولوژی ویژه کاتالیزورهای متالوسن که یک شاهکار در فن آوری پلیمریزاسیون است ، استفاده می شود. تفکر حاکم بر شرکت میتسویی همیشه این بوده که به کمک واحد تحقیق و توسعه قدرتمند خود نیازمندی های مشتریانش را برآورده کند. یکی از این چالش ها و نیازمندی ها، عملکرد و بازدهی (انعطاف پذیری) قطعات تولیدی در دمای بسیار پایین بوده است، که در این راستا میتسویی اخیراً با توسعه کاتالیزورهای متالوسنی بسیار خاص، گونه جدیدی را بعنوان برگ برنده ارائه نموده است.

همانطورکه می دانیم الاستومر EPDM ترپلیمری از اتیلن، پروپیلن و یک مونومر دی انی است. لذا مجموعه خواصی که از EPDM بدست می آید ناشی از ترکیب درصد این مونومرها، مونی ویسکوزیته، جرم مولکولی ، نوع مونومر دی ان و … می باشد. میتسویی در گرید جدید خود پروپیلن را با بوتن جایگزین کرده و محصول جدیدی بنام EBT تولید کرده است. در این گرید جدید با داشتن دانستیه گره خوردگی کمتر، وزن مولکولی گره خوردگی بالاتر و تحرک زیاد زنجیرهای جانبی محصولی پدید آمده که اگر آنرا با EPT (که آن نیز با کاتالیزور متالوسنی سنتز می شود) مقایسه کنیم، سختی پایین تر و مقاومت سرمایی بهتری حاصل می شود. همچنین Tg این محصول پایین تر و چسبناکی بیشتری را هم فراهم می آورد. در این محصول بوتن کو پلیمریزه شده با اتیلن مقاومت سرمایشی بهتر، ویسکوزیته کمتر و فرآیندپذیری بهتری در مقایسه با انواع گریدهای EPT ایجاد می کند. از آنجائیکه توزیع جرم مولکولی با کاتالیزور متالوسنی باریک است و ازطرف دیگر با محتوی اتیلن بالا (%۷۰) ، دستیابی به خواص مکانیکی بالا امکان پذیر می شود. پخت پروکسیدی این محصول مانایی فشاری بی نظیری در دماهای -۴۰oC , 150oC بدست می دهد.از سوی دیگر همزمان دمای گهمان T10 نیز -۵۵oC می باشد. با این شرایط Mitsui-EBT رقیب جدی سیلیکون ( در آمیزه های رنگی و مشکی ) است که علاوه بر اینکه خواص استحکامی آن بسیار بالاتر از سیلیکون است ، مقاومت حرارتی بهتری در دمای ۱۵۰oC و مانایی فشاری غیر قابل مقایسه ای در دمای -۵۰oC حاصل می کند. همچنین از آنجاییکه امکان کامپاندینگ و افزودن فیلر و روغن به Mitsui-EBT وجود دارد ، قیمت آمیزه نهایی در مقایسه با سیلیکون کاملاً رقابتی خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت پلیمر پیشرفته دانا، نماینده رسمی Mitsui Chemicals در ایران (شماره تماس ۷-۸۸۲۲۲۰۰۶ همچنین www.polymer-pishrafteh.ir ) تماس بگیرید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا