اقتصاد و مدیریت

با همکارانتان مثل اعضای خانواده خود رفتار کنید

بسپار می نویسد، یکی از رموز شادکاری و احساس شادی کردن در محل کار به نحوه رفتار شما با همکارانتان در محل کار مربوط می‌شود. اگر همه کارمندان و کارگرانی که در محل کارشان با همکاران مختلفی مشغول به‌کار هستند مبنا را بر این بگذارند که گویی با سایر اعضای خانواده‌شان سروکار دارند و همان رفتاری را با همکارانشان داشته باشند که با خانواده‌شان دارند به‌طور حتم همان احساس خوشایندی را در محل کارشان تجربه خواهند کرد که در خانه و در کنار خانواده‌شان تجربه می‌کنند.

در واقع، بهترین راه برای دوست داشته شدن، دوست داشتن دیگران است. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید، اما باید بدانید که کاملا درست است. اگر شما هنگام ورود به اتاق کارتان به‌گونه‌ای رفتار کنید که انگار وارد خانه خود شده‌اید، مطمئن باشید بازخوردی مشابه آن را از دیگران دریافت خواهید کرد و با نگاه‌های مهربانی روبه‌رو خواهید شد.هنگامی که خود من از نگرانی درباره نظر و فکر دیگران درباره خودم دست کشیدم و با دیگران مثل خواهر و برادر خودم رفتار کردم از همه چیز لذت فراوان بردم. اگر یکی از آنها کاری احمقانه می‌کرد، من با خنده و رویی خوش به آن واکنش نشان می‌دادم. جالب‌تر آنکه اگر کاری احمقانه از خودم سرمی‌زد، خودم هم می‌خندیدم و دیگران نیز به‌تدریج همین‌گونه رفتار می‌کردند. آری اعضای خانواده در خوشی و ناخوشی کنار هم هستند. این خیلی مهم است که با همه مثل اعضای خانواده خود برخورد کنید، چرا که این رفتار پس از مدتی به دیگران نیز سرایت کرده و آنها نیز با شما مثل اعضای خانواده‌شان رفتار خواهند کرد. 

بسیاری از کسانی که در اطراف شما هستند، در وهله اول دوست ندارند سفره دلشان را نزد شما بگشایند و منتظرند تا شما در این راه پیش‌قدم شوید و پس از آن است که همه چیز درست خواهد شد. پس اگر می‌خواهید یخ روابطتان با دیگران آب شود ۶۰ درصد کار را خودتان انجام دهید و مطمئن باشید، ۴۰ درصد باقی‌مانده، خیلی زود از سوی طرف مقابلتان به وقوع می‌پیوندد. من با اطمینان به شما می‌گویم که این ترفند در بسیاری از روابط بین افراد کارآیی دارد. چه این روابط شخصی و خصوصی باشند، چه کاری و شغلی. وقتی شما با دیگران به مثابه اعضای خانواده خود برخورد می‌کنید، حرکات بدنتان باید تفاوت کند. اگر شما دیگران را دوست بدارید، با اعتماد بیشتری به آنها نزدیک خواهید شد و هیچ گاه از آنچه آنها درباره‌تان می‌اندیشند، دچار هراس نخواهید شد چون هیچ‌کس نسبت به خانواده‌اش بی‌اعتماد نیست.

منبع:دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا