اخبار

با ظهور کاربردهای جدید نیاز به TPEها افزایش می یابد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر لاستیک های گرمانرم یا TPEها نسل سوم مواد پلیمری محسوب شده که مزایای قابل توجهی را دارا می باشد. از جمله مهم ترین ویژگی های این محصولات می توان سرعت بیشتر، بهره وری و اقتصاد فرآیندی را در مقایسه با لاستیک های سیلیکونی و یا هر بسپار گرماسخت دیگری نام برد. 
با توجه به عملکرد بالا در بسیاری از کاربردها این مواد رشد بسیار زیادی را در سراسر دنیا شاهد بوده اند. طبق تحلیل ها و گزارشات انجام شده توسط Mordor Intelligence بازار جهانی TPE طی سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ رشد قابل ملاحظه ای را با شاخص CAGR تا 6/24 درصد شاهد خواهد بود.
در سال ۲۰۱۷ عمده ی مصرف TPE به صنعت خودروسازی تعلق داشت. سهم خودروسازی از مصرف TPEها تا ۴۱ درصد بوده که انتظار افزایش این سهم طی سال های آینده کاملا منطقی خواهد بود. پس از صنعت خودروسازی محصولات الکتریکی و الکترونیکی بیشترین مصرف لاستیک های گرمانرم را دارا خواهند بود. 
از لحاظ نوع مواد مصرفی بیشترین نوع TPE مصرف شده به هم بسپارهای قطعه ای استایرن (TPE-s) تعلق دارد. اگرچه، انتظار می رود بیشترین سرعت رشد مصرف متعلق به پلی الفین های گرمانرم باشد. 
در بین مناطق مختلف کشورهای آسیا اقیانوسیه بزرگترین بازار TPE را به خود اختصاص داده اند. طبق پیش بینی ها این منطقه بیشترین سرعت رشد مصرف را نیز نسبت به سایر مناطق دارا خواهد بود. این مساله از تعداد ارائه دهندگان محصول با استفاده از TPE در نمایشگاه Chinaplas2018 کاملا مشهود بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا