اخبار

با راه‌اندازی فاز طرح توسعه آرتاویل تایر، کشور به خودکفایی در تولید تایرهای سنگین نزدیک تر می شود

بسپار/ ایران پلیمر وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از واحد تولیدی آرتاویل‌تایر در استان اردبیل از افتتاح فاز توسعه این کارخانه در بخش رادیال باری-اتوبوسی تا پایان سال جاری خبر داد.

رضا رحمانی که روز پنجشنبه به استان اردبیل سفر کرده بود از کارخانه تایرسازی آرتاویل‌تایر نیز بازدید کرد و در جریان تجهیز و آماده سازی فاز دوم این کارخانه برای تولید لاستیک‌های رادیال باری‌-اتوبوسی قرار گرفت. این کارخانه که به همت بخش گروه صنعتی رازی و در قالب بخش  خصوصی درحال توسعه است، با آغاز تولید تایرهای سنگین به‌عنوان دومین تولیدکننده تایرهای رادیال باری-اتوبوسی در ایران بخش عمده‌ای از نیاز بازار کشور را برطرف و کشور را تا حدودی از واردات تایرهای سنگین بی نیاز خواهد کرد.

رضا رحمانی در جریان بازدید از کارخانه آرتاویل‌تایر و طرح توسعه این واحد تولیدی اظهار کرد: درحال‌حاضر تعدادی از واحدهای تولیدی تایر کشور در تولید لاستیک‌های سبک و سنگین فعالیت می‌کنند و امیدواریم با راه‌اندازی چهار طرح توسعه‌ای در این حوزه بتوانیم به خودکفایی برسیم. 

 

خودکفایی در صنعت لاستیک اولویت اصلی است

وزیر صمت با بیان اینکه کارخانه آرتاویل تایر به تنهایی قادر است 30درصد لاستیک‌های کشور را تامین کند، بیان کرد: در بحث توسعه‌ای این کارخانه ورود پیدا کرده و تا پایان امسال واحد جدید آرتاویل‌تایر راه‌اندازی می‌شود تا نسبت‌به تامین لاستیک مورد نیاز خودروهای سنگین اقدامی جدی و عملیاتی انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: چهار طرح دیگر در کشور در بخش تولید تایر در حال فعالیت هستند که پیشرفت آنها 10 تا 60 درصد است که امیدواریم با بهره‌برداری از همه این واحدها کشور را در تولید و مصرف لاستیک به‌ویژه لاستیک خودروهای سنگین خودکفا کنیم.

رحمانی ادامه داد: ما در حال حاضر مشکل خاصی را در تامین لاستیک خودروهای سبک نداریم و با راه‌اندازی فاز جدید کارخانه آرتاویل‌تایر که اقدام به تولید تایرهای سنگین می‌کند، بخش عظیمی از مشکلات و نارسائی‌ها رفع خواهد شد .

این کارخانه در فاز جدید قادر خواهد بود با تولید 300 هزار حلقه نیاز تایر کشور را به ویژه در بخش خودروهای سنگین تامین کند که برای راه‌اندازی این واحد سرمایه‌گذار بخش خصوصی 250 میلیارد ریال به صورت ریالی و 50میلیون‌دلار نیز به صورت ارزی سرمایه‌گذاری کرده تا زمینه اشتغال 400 نفر نیز در این واحد تولیدی فراهم آید.

 

اخبار خودرو

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا