اخبار

با حضور رییس جمهور افتتاح ۶ فاز و ۴ طرح پتروشیمی در پارس جنوبی آغاز شد/ میزان برداشت ایران و قطر از میدان مشترک گازی پارس جنوبی برابر شد

بسپار می نویسد،  در آئینی با حضور رئیس جمهور، بهره‌برداری از فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ (معادل دو فاز استاندارد) و ۲۰و ۲۱ پارس جنوبی و چهار طرح بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شد.


  حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه برای بهره‌برداری از چند مگا پروژه گازی و پتروشیمی وارد استان بوشهر شد تا چند طرح مهم را در شهرستان‌های عسلویه و کنگان افتتاح کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به افتتاح چهار طرح پتروشیمی و شش فاز پارس جنوبی در این سفر، گفت: این طرح‌ها از نظر سرمایه‌گذاری صورت گرفته به عنوان بزرگترین افتتاحیه تاریخ صنعت ایران محسوب می‌شود.

مهدی یوسفی اضافه کرد: تنها در فازهای ۱۷ تا ۲۱ پارس جنوبی بیش از ۱۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته که این میزان معادل یک پنجم کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته در میدان مشترک پارس جنوبی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این فازها باعث برابری میزان برداشت ایران و قطر از میدان مشترک گازی پارس جنوبی می‌شود، افزود: بهره‌برداری از این فازها مایه افتخار برای همه ایرانیان است.

در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، علاوه بر افتتاح فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰و۲۱ پارس جنوبی، چهار طرح پتروشیمی شامل  پتروشیمی تخت جمشید پارس، فاز ۲ پتروشیمی کاویان، MEG پتروشیمی  مروارید و پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب به بهره‌برداری می‌رسد.

با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر خواهد شد.

با افتتاح طرح‌های پتروشیمی نیز در مجموع حدود دو میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران افزوده می‌شود.

منبع :مهر

[EasyDNNnewsLink|30]

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا