اخبار

بانک مرکزی:‌ فرصت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان تا پایان تیرماه ۹۹ است

بسپار/ایران پلیمر درحالی فعالان اتاق بازرگانی از مصوبات ارزی شورای گفت‌وگو ابراز خرسندی می‌کنند که این مصوبات به‌تنهایی قابلیت اجرا ندارد و باید به‌تصویب بانک مرکزی برسد.

طبق اعلام حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران، پیشنهادهای 9‌گانه اتاق ایران در نود و پنجمین نشست شورای گفتگو، در مورد نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال 1399 و رفع تعهد ارزی سال 1398 بررسی شد و در نهایت 7 بند مورد توافق قرار گرفت.

گفتنی است، در اولین بند از این پیشنهادها آمده که رفع تعهد ارزی از 31 تیر به 31 شهریور تمدید شود و هر تصمیمی که برای سال 98 گرفته شده، برای سال 99 نیز اجرا شود تا صادرکننده تکلیف خود را بداند.

در همین ارتباط روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرد: مطابق مصوبات هیات وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی، صادرکنندگان باید تا پایان تیرماه سال 1399 نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال 1398 خود اقدام کنند.

بهره‌مندی از هرگونه معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده، مشوق‌های صادراتی، تامین نیازهای ارزی وارداتی و تداوم فعالیت‌های تجاری، صنفی و تمدید کارت‌های بازرگانی منوط به بازگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصادی مطابق با مصوبات فوق‌الذکر می‌باشد.

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا