اخبار

بانک صنایع کوچک باید تشکیل شود

بسپار می نویسد، معاون وزیر صنعت با تاکید بر لزوم ایجاد بانک صنایع کوچک گفت: ۸۸ هزار واحد صنعتی ۴.۲ میلیون شغل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی یزدانی در مراسم افتتاح ۲۵ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود ۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۳ هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع شیمیایی، غذایی، سلولزی، فلزی و نساجی گفت: این واحدها ۳ هزار نفر اشتغال زایی به همراه دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور، کوچک و متوسط هستند و از منابع مالی کافی برای حل مشکلات و سرپا نگه داشتن خود برخوردار نیستند، برضرورت تاسیس بانک صنایع کوچک در کشور تاکید کرد.

یزدانی با تأکید بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقاوم‌سازی اقتصاد کشور اظهارداشت: باید در دهه چهارم انقلاب اسلامی نیز همچون سال‌های ابتدایی آن دست در دست هم به سمت ارتقاء و تعالی کشور گام برداریم. با استفاده از استعدادها و توانمندی‌های ایرانیان در همه نقاط جهان و با رغبت سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در کشور امن ایران، باید برند ایرانی را به برندی جهانی تبدیل کنیم.

وی به آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی کشور نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۹۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کل کشور، ۷۶۵ شهرک با بیش از ۳۰ هزار هکتار مساحت زمین صنعتی با اشتغال بالغ بر ۷۴۹ نفر در حال خدمت رسانی به سرمایه‌گذاران است و در استان تهران نیز از ۲۷ شهرک و ناحیه مصوب، ۱۷ شهرک با اشتغالی بیش از ۸۹ هزارنفر، فعال و در حال واگذاری زمین است.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: بیش از ۱۶ درصد جمعیت کشور در استان تهران سکونت دارند و بیش از ۱۹ درصد واحدهای فعال کشور نیز در این استان مستقر هستند. یزدانی با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری اداره امور شهرک‌های صنعتی به خود صنعتگران تصریح کرد: از ۳۴۹ شرکت خدماتی واجد شرایط تاکنون ۲۰۹ شرکت تشکیل شده و در استان تهران نیز از ۱۳ شهرک، ۱۱ شرکت خدماتی تأسیس و اداره امور شهرک‌‌ها را برعهده گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صدور ۹۷۸۰۰ جواز صنعتی جدید با اشتغال بالغ بر ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در کل کشور را نشانه رغبت سرمایه‌گذاران به فعالیت‌های صنعتی دانست و اضافه کرد: استان تهران نیز با وجود محدودیت‌های موجود دارای ۲۹۶۸ جواز صنعتی جدید با اشتغال زایی ۱۱۱ هزار نفر است.

یزدانی به ۸۸ هزار واحد صنعتی فعال با اشتغال زایی نزدیک به ۴.۲ میلیون نفر در کشور نیز اشاره کرد و از رسانه‌ها خواست با همه سختی‌ها و وجود رقبای خارجی، از تولید ملی و تولیدکنندگان ایرانی حمایت کنند.

وی کمک به نوسازی صنایع کوچک، تشکیل خوشه‌های صنعتی، پیمانکاری فرعی و تجدید نظر در فرآیندها و تکمیل زیرساخت در شهرک های صنعتی کشور را از جمله برنامه‌های حمایتی سازمان متبوع خود از صنایع کوچک و شهرک ها ونواحی صنعتی در سال آینده اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا