اخبار

بازیافت پلاستیک در زمین‌های کهریزک/اتحادیه پلاستیک ری به دنبال ساماندهی آسیاب‌شوران

بسپار/ایران پلیمر “کشاورزان زمین‌های خود در اطراف کهریزک را به افرادی که پسماندهای پلاستیکی را تفکیک و آنها را به پودر تبدیل می‌کنند، اجاره داده‌اند و از این راه چند برابر کار کشاورزی، درآمد دارند”، این خبری بود که چند روز پیش از قول بخشدار کهریزک در رسانه ها منتشر شد.

این ‌بابایی بخشدار کهریزک در گفت و گویی اعلام کرده بود که مستأجران این زمین‌ها عمدتا غیرایرانی هستند و  کشاورزان، زمین‌های خود را به اتباع کشورهای همسایه اجاره داده‌اند. نرخ اجاره براساس متراژ زمین از 9 تا 67 میلیون تومان متغیر است. با این درآمد سرشار، کشاورز دیگر مایل به ‌کار کشاورزی نیست و به این دلیل، شاهد گسترش شتابان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کهریزک خصوصا در روستاهای قمصر، مجید‌آباد، ده‌نو و دو تویه در نزدیکی آرادکوه هستیم.

این موضوع به خودی خود گلایه فعالان محیط زیست را به دنبال داشت تا اینکه روزنامه همشهری در گزارش خود از قول صاحب یکی از مراکز تفکیک غیرقانونی پسماندهای پلاستیکی نوشت: بیشتر افرادی که زمین‌های کشاورزی خود را به مرکز تفکیک پلاستیک تبدیل کرده‌اند، از اتحادیه صنف پلاستیک‌فروشان مجوز دارد.

اتحاديه صنف پلاستيک و ملامين شهر ری اما صدور هر گونه مجوز و پروانه کسب به این افراد را تکذیب کرده و اعلام کردند که به دنبال ساماندهی واحدهای مستقر در این زمین ها هستند.

 

فعالیت 1000 واحد بازیافت پلاستیک بدون مجوز در کهریزک

اسماعیل اله وردی، نایب رئیس اتحادیه صنف پلاستيک و ملامين شهر ری در این خصوص توضیح داد: حدود هزار واحد بازیافت که اکثرا تابعیت ایرانی ندارند در این زمین ها مشغول آسیب شور هستند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد بدون مجوز فعالیت می کنند، گفت: اتحادیه به چنین فعالیت هایی مجوز نمی دهد اما به دنبال زمین مناسب برای ساماندهی آن‌ها هستیم و این امر نیاز به همکاری دولت دارد.

اله وردی خاطر نشان کرد: از آنجایی که آسیب شوری نیاز به آب دارد، باید زمین مورد نظر دسترسی به آب خوبی داشته و با شهر فاصله داشته باشد تا همه مسائل بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: همچنین باید مساحت زمین بالای 300 هکتار زمین باشد تا بتوان هزار واحد را در آن ساماندهی کرد.

اتحادیه پلاستیک ری به آسیاب شوران کهریزک مجوز نداده است

زهیر خدابخشنده، عضو هیات مدیره اتحادیه صنف پلاستيک و ملامين شهر ری نیز با تایید این موضوع گفت: عده ای زمین های بایر و خاکی را اجاره و مواد بازیافتی را شسته و آسیاب می کنند که نوع بازیافت خوبی هم هست و قرار است ساماندهی شوند.

وی در خصوص این موضوع که آیا این افراد از سوی اتحادیه مجوز دریافت کرده اند، اظهار کرد: اتحادیه در این رابطه هیچ مجوزی صادر نکرده و صدور مجوز فعالیت بازیافت از سوی اتحادیه اصول و شرایطی دارد که هیچکدام از این اصول و مقررات از سوی آن ها رعایت نشده است.

 

اینپیا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا